Indhold
Ugen's Ord 2001
38 Kraftens vidner
af Rick Joyner.

I det forudgående ord for ugen taler om kaldet til at vandre i kraften i den tid som kommer. Vi må have kraft for at blive den Almægtige Guds vidner. Det var en af de sidste ting Jesus sagde til Han’s disciple før Han steg op til himmelen, det kan vi læse i:

Ap.g. 1:8.
8. Men I skal få kraft og evne, efter at Helligånden er kommet over jer; og I skal være mine vidner
[fortælle folk om mig] både i Jerusalem og i hele Judæa og Samaria, ja, indtil jordens ende.«

Matt. 28:19. Luk. 24:4849. Joh. 15:27. Ap.g. 2:4, 4:33, 8:14, 13:47. FORKYNDELSE Åb. 14:6. TJENESTE Ap.g. 20:28.

Begivenhederne de to sidste uger (World Trade Center og Pentagon angreb), og disse som vil komme i vores fremtid, har tilvejebragt en af de mest vid åben dør for evangeliet i de sidste 50 år. Det er ikke åndelig opportunisme at tage fordel af dette – det er åndelig ansvar at hjælpe mennesker til at finde den Ene som er svaret på alle og ethvert menneskelig problem. Jesus Kristus alene er svaret på ethvert menneskelig problem, og hjerterne er nu åben for Ham som vi aldrig har set i lang tid.

Som skrevet i min specielle bulletins om WTC og Pentagon angrebet, viser at det er et klart mål for terrorismen at så terror in d i hjerterne på folk. Fjenden bruger frygt modsat Herren som bruger tro. Fjenden prøver lige nu at bringe hele verden under sin kontrol ved frygt, at få os til at tage beslutninger og skride til handling på grund af frygt. Hvis han kan få held til det, vil der bliver endnu mere uenighed; splittelse; splid. Sået mellem nationerne og folkegrupper, og mere død vil blive forløst i verden på grund af det. Den modsatte kraft til dette er Gud’s fred. Gud’s fred er en af de største elementære kræfter i tiden som kommer. Den tidsalder vil blive regeret af Prinsen af fred fra Jerusalem, hvilken betyder ”fredens by.”

Ligesom Jerusalem er en af de mest voldelige, stridsfyldte, og kamp om byer i verden, er det et genspejl af den nuværende tidsalder. Imidlertid, kristne har fået givet et håb hvilket er større end noget filosofi eller religion i verden. En ny tid vil komme som er meget større end den som New Age bevægelsen har forudsagt. Jesus kommer tilbage for at regere over verden som igen vil kende sådan en fred at selv løven og lammet vil ligge sammen. Det er vor kaldelse og skæbne at leve i den fred nu.

Gud’s fred er Han’s plan med Åndens frugter som holder alt det andet sammen, ( egen indføring: Kærligheds lim). Det er derfor at fjendens angreb næsten altid skabt til at stjæle vores fred først. Satan ved at hvis han kan tage vores fred fra os vil vi hurtig miste vores tålmodighed, kærlighed, tro, o.s.v. Det er derfor vi bliver fortalt i:

Fil. 4:7.
Så skal Gud’s fred, som overgår al forstand, bevare jeres hjerter og tanker i Kristus Jesus.
Så længe vi forbliver i Gud’s fred, vil vore hjerter og tanker forblive; vedblive; bestå; i Kristus Jesus.
Joh. 14:27. Kol. 3:15. FRED Fil. 4:9.

Fordi vi oplever et verdensomspændende angreb på vores fred, må vi styrke vores beslutning om ikke kun til at opretholde freden fra Gud i vore hjerter, men også vokse i freden og sprede den rundt i verden. Hver gang vi bliver angrebet af omstændighederne som vil forårsage frygt og bekymring for os, hvis vi vil beslutte os til ikke at underkaste os frygten og bekymringen, men troen på Herren, vil vi vokse i freden. Vi spreder freden fra Gud hele tiden hvis vi vedbliver med at stå i den urokkelige Gud’s fred som vi går fremad med i verden, der er i et sådan oprør.

Vi kan vandre i kraftens tidsalder som kommer, nu, simpelthen ved at forblive i den ENE som kommer for at regere i den tidsalder som skal komme. Det er nu vi skal være Han’s vidner, ikke kun ved vores ord om kongeriget, men også ved at leve liv der demonstrerer riget. Som vi bliver mindet om i:

Hebr. 12:28.
28. Da vi nu får et urokkeligt rige, så lad os være taknemmelige og
derved tjene Gud, som det er Ham velbehageligt, med ængstelse og hellig frygt.

GUD'S RIGE Jak. 2:5.

Hvad betyder tjene acceptabel? Det er lydighed til Kongen. Det kan vi kun gøre som vi forbliver i Ham dag efter dag. Hvis vi ved at vi gør Han’s vilje, lever i lydighed til Ham, vil vi have en urokkelig tillid og frimodighed i dette liv som er i overensstemmelse med Han’s kærlighed og fred. Hvis vi forbliver i Kongernes konge som troner over alt, herredømme, styre, regering, autoritet og magt, hvilket bevirker at alle ting virker til gode for dem der elsker Ham og er kaldet i overensstemmelse med Han’s vilje, hvordan kan vi fejle i at vandre i denne urokkelige fred? Det er en fred som går ud over al menneskelig forstand.

Vi bliver fortalt i:

Rom. 8:6.
6. For det at være kødelig sindelag er at attrå døden, men at have et åndelig sindlag, er at attrå liv og fred.
Rom. 6:21. Gal. 6:8. ÅNDELIG DØD Rom. 8:9. FRED Rom. 12:18.

En nøgle til at forblive i Gud’s fred er at have vore tanker fast rette på Ånden, og ikke på kødets gerninger. Det bliver vi fortalt i:

Rom. 14:17-19.
17. For Guds rige består ikke i, hvad man spiser og drikker, men i retfærdighed og fred og glæde i Helligånden.
1 Kor. 4:20, 8:8. HELLIGE ÅND Rom. 15:19. MENNESKEÅND 1 Kor. 5:3. GUD'S RIGE 1 Kor. 4:20.
TROENDES GLÆDE Rom. 15:10. FRED Rom. 14:19.

18. For den, som heri tjener Kristus, er velbehagelig for Gud og består for menneskers dom.
19. Lad os derfor stræbe efter det, der fører til fred og indbyrdes opbyggelse [ting, der fører til åndelig vækst].
Rom. 12:18, 15:2. Sal. 34:15. FRED Rom. 15:13.

Gud’s rige er retfærdighed, fred, og glæde, og de er at finde i den rækkefølge. Når vi vandre i retfærdighed, hvilken vil sige at være ret med Gud, adlyde Ham, så finder vi fred. Når vi finder den sande Gud’s fred, vil det forløse en glæde som er langt ud over hvad vi kender i denne verden. På grund af den årsag, skulle vi jage efter tingene som skaber fred, og bygge hinanden op i og med dem. Vi skulle søge efter at så fred ethvert sted vi kom til og hvor vi går. Beslut nu at du vil ikke lade hverken frygten eller terroren overtage dit hjem eller arbejde eller hvor du end opholder dig, men at du vil gøre det til en fæstning for Gud’s fred.

Hvis vi forbliver i Herren, …….. Da vil fredens Gud snart knuse satan under dine fødder Rom. 16:20.

En af årsagerne til at fjenden forsøger at stjæle vores fred først er fordi han ved at hvis vi vandre i Gud’s fred vil det knuse ham i hver eneste måde han prøver at manifestere sig selv på. Nøglen til sejr er at vandre i Gud’s fred. Når vi vandrer i denne Gud’s fred, vandrer vi i den grundlæggende kraft af den tidsalder der skal komme, og vi vil bære vidne om den kraft.

Ugens Ord 39
OP