Indhold
Ugen's Ord 2001
28 Hvor skal vi hen
af Rick Joyner.

Som vi har undersøgt, er vi ”et udvalgt folk, et kongelig præsteskab, en hellig nation.” 1 Pet. 2:9.

Vi er kaldt til at være en separat nation midt i nationerne. Vi er her for at leve et liv der vidner om de fortrin af Kongen vi tjener. Dem der er blevet født på ny ind i dette kongerige er en ”ny skabning,” uhyre anderledes og langt overlegen end den gamle natur. Vi er her for at repræsentere herligheden og kraften i tiden som kommer. Vi er af fremtiden.

Årsagen til at Herren ikke tog os op til himlen straks efter vi var blevet frelst er fordi vi har en mission her på jorden. Skønt vi er løskøbt fra fordærvelsen af syndefaldet og allerede har fået evigt liv, går vi igennem fornyelses processen af vor sind og natur ind i den nye skabnings natur, ”Kristi billede.” Hele Han’s skabning vidner om at Han er en praktisk og systematisk, fordi det er Gud’s natur.

Herren har også en praktisk og systematisk plan for ”genoprettelsen af alle ting.” Den plan er grundlæggende den samme proces som vores personlige genoprettelse fra den gamle, faldne natur til åbenbare kraften og herligheden af opstandelses livet der blev købt til og for os på korset. Vi går gennem denne proces så vi kan hjælpe med at lede resten af den faldne skabning tilbage ind i samdrægtighed med Gud.

Denne genoprettelses proces vil være fuldendt til den tid vi skal styre og regere med Kristus over jorden. Det er den tid Peter kaldte ”…. Da alt skal blive genoprettet” Ap.g. 3:21.

Vi er kaldt til at være forløber og budbringer af det kommende kongerige. Kraften af vores budskab vil være direkte beslægtet med den kraft af det liv der er inden i os. Som apostlen Paulus klart siger i 1 Kor. 4:20.
"For Gud’s rige består ikke i ord, men i kraft,"
og kraften som vi har fået givet for at vidne om det kommende kongerige er kraft af liv.

Vi kan ikke være vidner om den Almægtige Gud uden kraft. Når vi tænker på kraft, tænker vi mest på mirakler, men de er kun et eksempel på Gud’s kraft, ikke hele indholdet af Ham. Hoved-indholdet af Gud’s kraft er GUD’S LIV. Det er derfor forfatteren af Hebræer brevet forklarer at Herren’s præsteskab er grundlagt på ”…kraft fra et uopløseligt liv.” se: Hebr. 7:14-17. Derfor, vores mål er ikke bare kundskab, og ikke bare kraft, men liv.

Dette liv er uendelig mere dyrebart end noget andet vi kunne eje på denne jord. Mange som har vandret i en overflod af rigdom af sandt liv har faktisk kun haft få ejendele på jorden, ligesom Jesus selv ikke havde ret få ejendele her. Der har også været dem der har haft stor rigdom og ejendom såsom patriarkerne Abraham, Isak, Jakob, kong David o.s.v. og nogle af de store kristne som Grev Zinzendorf. Imidlertid, i alle dem der har dette liv, er der en særlig fokus på de højere ting, end de skatte der hører til her på jorden. Dem som havde det sande liv kan have ejet skatte fra tid til tid, men de var ikke besat af dem.

Vores mål er at leve og åbenbare kraften af det liv der i Jesus Kristus. Vi bruger vejen og sandheden for et lede mennesker til livet. Det er vores liv der gør at sand kristendom kan skelnes som værende anderledes fra alle andre mennesker har på jorden. Vi er i sandhed ”en fremmed nation” midt i nationerne, ligesom vi er ”en ny skabning” der er umådelig anderledes end Adams menneskelige natur. Forskellen er ikke bare i vor lære og tro – forskellen ligger i kraften i det liv som vi lever. Vi er fra en anden virkelighed, en anden tid. For at budskabet skal blive fuldt ud givet til verden må det være praktisk åbenbaret i vore liv. Kristi legeme vil genopstå i de sidste dage som en demonstration for verden, og selvfølgelig for magterne og myndighederne, med kraft af det liv der er i Kristus.

SØG LIVET.

Ugens Ord 29
OP