Jesus Er Hovedet Menu
Dag 12: Gør En Indsats For At Komme Ind I Hans Hvile
Derek Prince

Vi fortsætter vores studie af Jesu som Hoved med et andet aspekt.

Mange, mange engagerede kristne følger praksis med tiende, at give Gud en tiendedel af deres indkomst. Jeg tror ikke på, at det faktisk er befalet i Det Nye Testamente, men jeg synes, det er en meget god praksis. Faktisk tror jeg, at for den kristne er det tiende kun fundamentet, det er ikke taget.

Hvad med Guds krav på Israels tid? Har du nogensinde stoppet op for at tænke over det? Han forlangte en dag ud af syv. En højere andel end han krævede af deres materielle ejendele. Hvor mange mennesker i kirken i dag giver virkelig Gud en dag ud af syv? Det er en af grundene til, at der er så mange nervøse sammenbrud, så mange frustrerede paniske mennesker, så mange travle mennesker, der aldrig får arbejdet gjort.

Ruth og jeg har lært, at hvis vi tager tid til Gud, gør vi meget mere i den resterende tid, end vi ville gøre, hvis vi ikke havde taget os tid til Gud. Gud var den første, der hvilede. Gud arbejdede og Gud hvilede. Gud arbejdede ikke, fordi han havde en familie at forsørge. Og Gud hvilede ikke, fordi han var træt. Det var på et meget højere niveau end det. Gud arbejdede, fordi han er en skaber. Og hvorfor hvilede Gud? Gud hvilede, fordi han ville nyde det, han skabte. Og hvis du aldrig tager dig tid til at nyde det, du har skabt, er du i en elendig tilstand.

Lad mig også spørge dig om dette. Hvad kræver mere tro for en kristen? At arbejde eller hvile? Du har gættet det: at hvile. Ved du hvorfor Israel ikke gik i hvile? På grund af deres vantro. Hvorfor kan kristne ikke hvile? Af samme grund: på grund af vantro. Måske har du diagnosticeret dit problem nu!

Hvile kommer, når du ved, at Gud tog initiativet til det. Da vi tog afsted for at holde ferie, var vores tjeneste i økonomiske problemer. Vi var ikke i gæld, men vores udgifter oversteg vores indkomst med omkring $20.000 om måneden. Da vi var væk og ventede i Guds nærhed, sagde Gud: ”Jeg vil ikke have, at du sælger dine materialer så meget, jeg vil have, at du giver det væk. For de mennesker, der virkelig har brug for det materiale, har ikke råd til at købe det. De har ikke pengene, eller de har ikke byttepenge.” Så vi begyndte i meget lille skala. Vi valgte femogtyve ledere kendt af os i otte nationer, og vi sagde: "Vi er villige til at give dig dette undervisningsmateriale, hvis du vil love at gøre god brug af det." Dette voksede til at give hundredtusindvis eksemplarer af bøger, kassetter og videoer væk til 1400 ledere i 100 nationer. Da vi gik tilbage og fortalte vores personale, var de chokerede. Det tog et stykke tid at overbevise dem om, at vi virkelig hørte fra Gud. Og mens vi gjorde det, voksede vi ind i en meget sundere position økonomisk, end da vi startede. Det var et skridt i troen, men Gud indledte det.

Jeg tror, det var en fantastisk lektie for os. Hvis Gud tager initiativet, vil han føre det igennem.

Bøn
Kære Herre, lær mig at tænke som dig, og hjælp mig til at indse, at jeg tilhører dig, og alt, hvad jeg har, er blevet givet af dig og tilhører dig. Hjælp mig med at gøre en indsats for at gå ind i din hvile, blive hos dig og lytte til din stemme. I Jesu navn, amen.


Til Dag 13: Byg Ting Af Evig Værdi