Jesus Er Hovedet Menu
Dag 13: Byg Ting Af Evig Værdi
af Derek Prince

Hovedet Jesu betyder, at vi tilhører ham, og alt, hvad vi har fået. Det betyder også, at vi ikke bare skal gå vores egen vej, men følge hans anvisning.

På den anden side, se et øjeblik i Filipperne 2:16. Paul siger:

"... for at jeg kan glæde mig på Kristi dag, at jeg ikke er løbet forgæves eller har arbejdet forgæves."

Jeg vil gerne foreslå dig, hvis du gør dine egne ting og arbejder på dine egne planer og dine egne projekter, på 'den dag', jeg er meget ked af at fortælle dig, vil du opdage, at du har arbejdet forgæves og løb forgæves. Jeg er nok tættere på evigheden end de fleste af jer her. Og for mig er dette en meget alvorlig sag. Jeg har viet den største del af mit liv til at tjene Herren, og jeg ønsker ikke at ende med et nul, når jeg står foran Gud.

Paulus advarede os i 1 Korintherbrev 3:12-13, at du kan stable materiale op: træ, hø, skægstubbe; men der kommer en ild, som vil fortære den på et øjeblik. Du bliver frelst. Den nye internationale version siger "byggeren vil lide tab, men vil alligevel blive reddet - selvom det kun er en, der undslipper gennem flammerne." Men alle dine gerninger vil blive brændt op. Det er min personlige overbevisning, at alt, hvad Gud ikke har indledt, vil blive brændt op, fordi det er i modstrid med de principper, som Han har fastlagt, princippet om lederskab.

Tillad mig at stille dig et par uddybende spørgsmål i slutningen af dette buskab. Lad os lave en personlig anvendelse. Jeg nævnte før, at jeg i fem år uddannede lærere i Afrika til afrikanske grundskoler og mellemskoler. De skulle lave en lektionsplan på bestemte etaper. Men enden blev anvendelse, for at kontrollere, at børnene virkelig havde lært lektien. Mine stakkels lærerstuderende, de fejlede i anvendelsen.

Jeg husker en ung mand; han underviste i en lektion om hygiejne - for at give det en meget respektabel titel. Eller, som de kalder det, Kenya long drop. Og han havde en smuk lektieplan og vidunderlige diagrammer på tavlen! Da han var færdig, stod han der med foldede arme og ventede på, at jeg skulle godkende. Jeg gik rundt i klassen, og jeg så på, hvad børnene havde fået gjort i deres opgavebøger. Det havde ikke noget forhold til, hvad han havde på tavlen. Så jeg var nødt til at pille ham ned og sige: "du underviste okay, men de lærte ingenting."

Så lad os få anvendelse. Jeg vil stille dig en række spørgsmål. Dette er den første: hvor meget har Gud virkelig indviet i dit individuelle liv? Bare mentalt køre over de ting, du er involveret i lige nu, de ting, du giver din tid og styrke og evner til. Og sig, har Gud taget initiativet til dem?

Bøn
Kære Herre, jeg beder til, at du ransager mig ved din Helligånd og bringer alt frem i lyset, som du ikke har taget initiativ til, og som jeg giver min tid, evner og energi til. Hjælp mig til at være fuldstændig overgivet til dig, til at søge dit ansigt og underkaste mig din ledelse. Herre, jeg ved, at det, du vælger for mig, i sidste ende er det bedste og vil have evig værdi. I Jesu navn, amen.


Til Dag 14: Lyt Til Den Vidunderlige Rådgiver