Jesus Er Hovedet Menu
Dag 11: En Hellig Dag Foran Herren
Derek Prince

Filipperne 1:6 indeholder en kraftfuld sandhed: Ham som har påbegyndt en god gerning i jer, vil fuldføre den indtil Jesu Kristi dag.

Gud vil fuldføre, hvad han har startet. Han er begyndelsen og enden, Alfa og Omega. Når Gud ikke er begyndelsen, kan vi ikke forvente, at han er enden. I Hebræerbrevet 12:2 finder vi det samme budskab:

"Vi ser hen til Jesus, vor tros ophavsmand og fuldender."

Min margin siger 'vor tros ophavsmand og fuldender'. Det er nøjagtig den samme sandhed igen. Hvis han ikke har skabt det, vil han ikke fuldende det. Han er kun forpligtet til at fuldende det, som han har skabt.

Og så den samme tanke igen i Filipperbrevet 1:6.

"Vær overbevist om netop dette, at den, der har begyndt en god gerning i jer, vil fuldføre den indtil Jesu Kristi dag."

Min overbevisning er, at hvis du virkelig er sikker på, at Gud begyndte det, kan du være sikker på, at han vil fuldføre det. Men hvis du ikke ved med sikkerhed, at han begyndte det, har du aldrig tillid til, at han vil fuldende det.

Dette er blevet ekstremt virkeligt for Ruth og mig i vores tjeneste. Næsten hver gang vi beder for vores tjeneste, ender jeg med at sige: "Gud, vi er overbeviste om, at det, du har begyndt, vil du fuldføre." Vi er mere og mere forsigtige med ikke at blive involveret i noget, som Gud ikke har indledt. Og det har betydet mange ændringer i vores holdninger og vores reaktioner.

At have denne selvtillid hjælper os til at slappe af. Engang tog Ruth og jeg ferie. Amerikanerne siger ferie, som betyder 'når du ikke har noget at lave', fra samme ord som ledig. Vi følte, at det var det forkerte ord for vores tid, så vi kalder dem helligdage, en hellig dag. Vi går meget op i vores ferier. Gud har vist os, at det er synd aldrig at holde ferie. Det er ikke dyd, det er ikke åndeligt, det er slaveri. Du tjekker Israels kalender, som Gud har ordineret den, og du ser, hvor mange helligdage de skulle holde. De er ikke helligdage, fordi nogen vil være doven, de er helligdage, fordi Gud har sagt: "du holder ferie." Det bør være en 'hellig dag', der er afsat til Gud, og til at hvile foran ham. Det er et udtryk for den tillid, der findes i Filipperne 1:6, om at være sikker på, at den, der har påbegyndt en god gerning, vil fuldføre den indtil Jesu Kristi dag.'

Bøn
Kære Herre, tak for, at du overhovedet fortæller os, at vi skal holde ferie! Du ønsker, at vi skal hvile i dig, glæde os over dig og tage os tid til bare at være i dit nærvær og forgude dig. Tak, Herre, at alle aspekter af mit liv er dækket af dig, hvis jeg underkaster mig dig. Hvilket jeg gør! I Jesu navn, amen.


Til Dag 12: Gør En Indsats For At Komme Ind I Hans Hvile