Jesus Er Hovedet Menu
Dag 1: Guds Program For At Afslutte Tidsalderen
Derek Prince

Titlen på vores tema i de kommende uger vil være "Jesu er hovedet." Disse ord er måske ikke særlig velkendte for dig. Jeg tror, at der i de kommende år vil blive lagt en større vægt i Kristi Legeme på Jesu lederskab.

Jeg vil gerne give lidt baggrund for, hvad vi vil beskæftige os med om Guds plan for at afvikle denne tidsalder. Der er en passage i Apostlenes Gerninger 3, som efter min mening giver en meget klar oversigt over Guds program for at afslutte tidsalderen. Det betyder ikke, at vi ved alt, men det giver os en form for oversigt. Disse ord blev talt af apostlen Peter til en skare af jøder i Jerusalem. Men på en måde er de henvendt til alle Guds pagtsfolk. Dette er, hvad han sagde, Ap.g. 3:19-21:

"Fat et andet sind og omvend dig [eller vend tilbage til Gud], så dine synder kan udslettes, så tider med forfriskning kan komme fra Herrens nærhed. Og for at han kan sende Jesus, Messias, som var bestemt for jer, hvem himlen skal huse [og jeg tilføjer 'og skal beholde'] indtil de tider [eller den periode] for genoprettelse af alle ting, som Gud har talt ved alle hans hellige profeters mund siden verden begyndte [eller siden tiden begyndte]."

Dette er et tema for alle Guds profeter. Det er tidens klimaks, det er klimakset for alle Guds formål med forløsning. Peter, uanset om han var bevidst om det eller ej, skitserede de trin, der vil føre op til dette klimaks. Jeg har ofte sagt, at man kan opsummere dem i fire engelske ord, som alle begynder med bogstaverne RE. Den første stirrer dig lige i ansigtet, angre ["re"pent omvend]. Når som helst Guds folk kommer væk fra ham og taber og går glip af Guds velsignelse, er der et vigtigt skridt tilbage til Gud, som du ikke kan undlade. Der er ingen anden vej tilbage til Gud end omvendelse ["re"pentance omvendelse].

Når vi omvender os og opfylder Guds betingelser, velsigner Gud os med forfriskning. Det er en stimulation, det er et nyt liv. Mange mennesker er blevet forfrisket i de sidste to årtier, men mange af dem har ikke indset, at forfriskning ikke er Guds endemål, det er bare et skridt på vejen.

Bøn
Kære Far, jeg takker dig for, at du har virket i mit liv, gennem din Helligånd, og ledt mig til omvendelse. Tak for, at du i din nåde og barmhjertighed har vist mig mine egne, uretfærdige veje og ledt mig ind på din vej til velsignelse, fred, hellighed og helhed gennem din søns Jesu Kristi offer. Jeg priser dig! Til Din ære. I Jesu Navn, Amen.


Til Dag 2: Fornyelse, Genoprettelse