Jesus Er Hovedet Menu
Dag 2: Fornyelse, Genoprettelse Og Genkomst
Derek Prince

I Ap.g. 3:19-21 skitserede apostelen Peter, hvad Gud forventer af alle mennesker, overalt, før tidens udgang. Han sagde:

"Men nu skal I ændre jeres indstilling og vende jer til Gud, så han kan tilgive jer,
og I kan opleve den fred, der kommer fra Gud. Derefter vil han sende Jesus Messias tilbage
til jorden igen, sådan som det for længe siden blev bestemt.
Han skal blive i Himlen, indtil den tid kommer, hvor alt skal genoprettes,
som Gud fra ældgammel tid har forudsagt gennem sine hellige profeter." BPH Bibel

Vi kan sammenfatte Guds plan for forløsning i fire engelske ord, som alle begynder med bogstaverne RE. Den første RE i Peters prædiken var omvendelse ["re"pentance omvendelse]. Vi går videre til Ap.g. 3:21, hvor vi får det næste ord, der begynder med RE, restoration som er genoprettelse , genoprettelse af alle ting.

Underforstået, selvom det ikke er sagt specifikt, siger det, at himlen skal huse Jesus, Messias, indtil perioden med genoprettelse ["re"storation] af alle ting. Og i den periode med genoprettelse af alle ting er underforstået at han vil forlade himlen og komme tilbage til jorden som Konge for at regere i herlighed. Så nøgleordet der er genkomst ["re"turn].

En ting, der bliver genoprettet, er Åndens åndelige, overnaturlige gaver. Det er vigtigt, fordi jeg ikke tror på, at noget virkelig kan opfylde Guds formål, før vi har den overnaturlige genoprettelse. Gud opererer ikke kun på det naturlige plan. Jeg læste engang Apostlenes Gerninger igennem, som har 28 kapitler, og som jeg anser for at være det inspirerede billede af, hvordan Kirken burde være. Jeg stillede mig selv dette spørgsmål: Hvordan ville det være, hvis enhver henvisning til det manifesterede overnaturlige skulle fjernes? Når jeg siger manifesteret overnaturligt, taler jeg ikke om ting som den nye fødsel, som er overnaturlig, men den er ikke manifesteret, men intern og usynlig. Jeg taler om ting, der kan opfattes af sanserne. Så jeg læste Apostlenes Gerninger igennem og spurgte mig selv, hvad der skulle udelades. Ved du, hvad jeg opdagede? Ikke ét af de 28 kapitler ville blive efterladt intakt. Så på en måde er det ikke korrekt at tale om nytestamentlig kristendom uden det overnaturlige element.

Det, der også bliver genoprettet, er det, vi kalder tjenestegaverne, som er opført i Efeserne 4:11: apostle, profeter, evangelister pastore og lærere. Er også ved at blive genoprettet, i samme kategori og dog lidt anderledes, er ældstetjenesten, som er lederne af den lokale menighed. For mange år siden begyndte jeg at undervise om ældste, fordi jeg så det der på siderne i Det Nye Testamente, og hvis det er i Det Nye Testamente, burde det undervises. Generelt var reaktionen fra folk på det tidspunkt: "Ældste! Hvad er ældste?” Der er sket en enorm forandring, fordi man i dag kan gå til næsten enhver by, hvor Guds ord er kommet, i det mindste i den vestlige verden, og folk taler om de ældste; byens ældste, kirkens ældste. Så tingene udvikler sig.

Bøn
Far, jeg længes efter genoprettelse af alle ting, men for nu, beder jeg om genoprettelse af din kirke. Hjælp mig, og også lederne af Din Kirke, med at læse Dit Ord med friske øjne, uden forudfattet mening og med at anvende de sandheder og begreber, vi finder, så Din Kirke vil finde sit fulde potentiale, til Din ære. I Jesu navn, amen.


Næste: Jesu er Hovedet/Lederen
OP