Fundamentets Menu
Dag 33: Lad Ikke Guds Ord Vige Fra Dig
Lægge Et Fundament
af Derek Prince

Den tredje retning på Guds medicinflaske er "lad ikke ordet vige fra dine øjne," ordet her refererer til Guds ord og udtalelser. Den afdøde evangelist Smith Wigglesworth sagde engang: "Problemet med mange kristne er, at de har en åndelig skelen [sideblik]: med det ene øje ser de på Herrens løfter, og med det andet øje ser de i en anden retning."

For at modtage fordelene ved fysisk helbredelse, der er lovet i Guds ord, er det nødvendigt at holde begge øjne urokkeligt rettet mod Herrens løfter. En fejl, mange kristne begår, er at se væk fra Guds løfter og se hen til andre kristens tilfælde, som har fejlet med at modtage helbredelse. Når de gør dette, vakler deres egen tro, og de formår heller ikke at modtage helbredelse.

"Den, der tvivler, er som en havets bølge drevet og kastet af vinden. For lad ikke den mand tro,
at han vil modtage noget fra Herren; han er en dobbeltmoralsk mand, ustabil på alle sine måder.” (Jakob 1:6-8)

Et nyttigt vers at huske i sådan en situation er dette:

"De skjulte ting er for Herren vor Gud, men de åbenbare er for os og vore børn for evigt,
for at vi må lære at handle efter alle denne lovs ord." (5 Mos. 29:29)

Grunden til, at nogle kristne undlader at modtage helbredelse, forbliver en hemmelighed, kun kendt af Gud og ikke åbenbaret for mennesker. Vi behøver ikke at bekymre os om sådanne hemmeligheder som denne. Tværtimod er vi nødt til at bekymre os om de ting, der er åbenbaret: Guds klare udtalelser og løfter givet os i hans ord. De ting, der således er åbenbaret i Guds ord, tilhører os og vore børn for evigt; de er vores arv som troende; de er vores umistelige ret. Og de tilhører os "for at vi kan handle efter dem," det vil sige, at vi kan handle på dem i tro. Når vi gør det, beviser vi dem sande i vores erfaring.

Bøn
Herre, hjælp mig venligst til at fordybe mig på alle måder, gennem at se, høre og med hele mit hjerte og sind, med Dit vidunderlige, helbredende Ord. Tak for den vidunderlige, genoplivende kraft, der er i dit ord. Hjælp mig venligst til ikke kun at være en modtager, men også en som uddeler af dit ords helbredende kraft! Amen.

Dag 34: Med al flid, bevar dit hjerte
OP