Fundamentets Menu
Dag 31: Vær Opmærksom På Guds Ord
Lægge Et Fundament
af Derek Prince

Når vi betragter påstanden i Ordsprogene 4:20-22 om, at Guds ord er medicin for al vores kød, kan vi kalde disse tre vers for Guds store "medicinflasken." De indeholder en medicin, som aldrig blev sammensat på jorden - en medicin, der garanteret helbreder alle sygdomme.

Men når en læge ordinerer en medicin, sørger han normalt for, at instruktionerne for at tage det er skrevet tydeligt på flasken. Dette indebærer, at ingen helbredelse kan forventes, medmindre medicinen tages regelmæssigt i henhold til anvisningerne. Det samme er tilfældet med Guds "medicin" i Ordsprogene. Anvisningerne er "på flasken," og ingen helbredelse er garanteret, hvis anvisningerne ikke følges.

Hvad er disse retninger? De er firedobbelte.

"Vær opmærksom på mine ord."

"Bøj dit øre."

"Lad dem ikke vige fra dine øjne."

"Hold dem i centrum i dit hjerte."


Lad os analysere disse retninger lidt nærmere. Den første retning er "giv din opmærksomhed på mine ord." Når vi læser Guds ord, er vi nødt til at give det nøje og omhyggelig opmærksomhed. Vi er nødt til at fokusere vores forståelse på det. Vi er nødt til at give det fri, uhindret adgang til hele vores indre væsen. Så ofte læser vi Guds ord med delt opmærksomhed. Halvdelen af vores sind er optaget af det, vi læser; den anden halvdel er optaget af de ting, som Jesus kaldte "dette livs bekymringer." Vi læser nogle vers, eller måske endda et kapitel eller to, men til sidst har vi ikke noget klart indtryk af, hvad vi har læst. Vi er blevet opmærksom.

Taget på denne måde vil Guds ord ikke frembringe de virkninger, som Gud havde til hensigt. Når man læser Bibelen, er det godt at gøre, hvad Jesus anbefalede, da han talte om bøn; altså at gå ind i vores skab og lukke døren. Vi skal lukke os inde hos Gud og lukke verdens ting ude.

Bøn
Far, jeg vil lære at fokusere på dit ord, udelt og med fuld opmærksomhed. Hjælp mig med at læse dit ord på den måde, så det frigiver den helbredelse for min ånd, min sjæl og legeme, som jeg har brug for. Tak for kraften i dit ord og din hjælp til at tage det som medicin! Amen.

Dag 32: Bøj dit øre
OP