Fundamentets Menu
Dag 16: Skriften Kan Ikke Omstødes
Lægge Et Fundament
af Derek Prince

Lad os nu tage endnu et kort kig på Jesu ord i Johannes 10:35, som vi har set på i går. Ikke blot sætter Jesus sit personlige godkendelses stempel på Bibelens to hovedtitler - "Guds ord" og "Skriften" - Han sætter også sit godkendelses stempel ganske klart på Bibelens krav om fuldstændig autoritet, for han siger, "... og Skriften kan ikke omstødes."

Denne korte sætning, "kan ikke omstødes", indeholder ethvert krav om højeste og guddommelige autoritet, som nogensinde kan fremsættes på vegne af Bibelen. Bind af kontroverser kan være skrevet enten for eller imod Bibelen, men i sidste instans har Jesus sagt alt, hvad der er nødvendigt med fem enkle ord: "... og Skriften kan ikke omstødes."

Når vi lægger passende vægt på Bibelens påstand om, at de mennesker, der var forbundet med den, i alle tilfælde blot var instrumenter eller kanaler, og at hvert budskab og åbenbaring i den har sin oprindelse hos Gud selv, er der ingen logisk eller rimelig grund til at afvise Bibelens gøre fordring på fuldstændig autoritet. Vi lever i dage, hvor mennesker kan opsende satellitter ud i rummet og derefter ved hjælp af usynlige kræfter som radio, radar eller elektronik kontrollere disse satellitters kurs i afstande på tusinder eller millioner af miles, kan opretholde kommunikationen med dem og kan modtage kommunikation fra dem.

Hvis mennesker kan opnå sådanne resultater som disse, så ville kun blinde fordomme – og de af højst uvidenskabelig karakter – nægte muligheden for, at Gud kunne skabe mennesker med mentale og åndelige evner, således at han kunne kontrollere eller lede dem, opretholde kommunikationen med dem og modtage kommunikation fra dem. Bibelen hævder, at dette i virkeligheden er, hvad Gud har gjort og stadig gør.

Den moderne videnskabs opdagelser og opfindelser, så langt fra at miskreditere Bibelens påstande, gør det lettere for ærlige og fordomsfrie mennesker at forestille sig den slags forhold mellem Gud og mennesker, der gjorde Bibelen mulig.

Bøn
Herre, selvom verden omkring mig - og også videnskaben - for det meste fornægter dig, er jeg dig så taknemmelig for, at du har oplyst mit sind, og mange millioner andre, i denne tid og i de sidste århundreder, så vi kan kende dig personligt ved dit ord gennem dit ord. Jeg kan aldrig takke dig nok! Amen


Dag 17: Inspireret Af Helligånden
OP