Til Daglig Andagt
12 Sep: Hvad Bevæger Os?

Som En Far Har Medfølelse Med Sine Børn, Sådan Har Gud Medfølelse Med Mig
Derek Prince

Et af de største problemer i kirken i dag er personlige ambitioner fra pastorenes side. Apostelen Paulus tog dette spørgsmål op med menigheden i Filippi og sagde:

"Derfor, hvis der er nogen trøst i Kristus, hvis nogen trøst af kærlighed, om noget fællesskab med Ånden, hvis nogen hengivenhed og barmhjertighed, så opfyld min glæde ved at være ligesindet, have den samme kærlighed, være enige, med et enigt sind. Lad intet ske af selvisk ærgerrighed eller indbildskhed, men lad hver i sindets ydmyghed anse andre bedre end sig selv." (Filipperne 2:1-3).

Det er meget stærke ord. Paul talte ikke om overfladiske følelser. De går dybt.

Jeg har mødt mange vidunderlige pastore, men den primære drivkraft i dagens kirke, som jeg ser det, er ambitioner: ambition om at bygge en større kirke, at holde et større møde, at sætte flere navne på mailinglisten eller at lave sig selv. kendt. Måske er jeg kynisk, men ikke desto mindre synes ambition at være en primær kraft i nutidig kristendom. Men Paulus sagde:

"Lad intet ske gennem selvisk ambition."

Jeg har et spørgsmål til dem af jer i Herrens tjeneste. Det er i forlængelse heraf et spørgsmål for alle, for alle troende skal være i Herrens tjeneste. Hvad er du bevæget af? Hvad får dig til at gøre de ting, du gør? At tale de ord, du taler? At forholde sig til mennesker, som du gør? Er du motiveret af Guds kærlighed og medfølelse? 1 Joh 4:7-8 formaner os: "Elskede, lad os elske hinanden, for kærligheden er fra Gud; og enhver, der elsker, er født af Gud og kender Gud."

Bøn
Tak, Herre, at du holder så meget af. Jeg forkynder mit ønske om at blive motiveret af Guds kærlighed og af medfølelse. Som en far har medfølelse med sine børn, sådan har Gud medfølelse med mig. Amen.


Til 13 Sep: