Til Daglig Andagt
9 Okt: En Holdning For Tilbedelse

Lad Os Frygte, At Vi Undlader At Hvile I Kristus
Af Derek Prince

Vi kan overveje disse spørgsmål, mens vi mediterer over dette kald til at gå ind i Guds hvile: Udnytter vi vores tid bedst muligt? Ved vi virkelig, hvad det vil sige at hvile? Er vi i stand til at disciplinere os selv til at holde op med at gøre ting – også mentalt? Kan vi nogensinde lægge os ned og holde op med at tænke på, hvad vi burde gøre?

Gud er mere optaget af karakter end af præstationer. Præstationer er kun vigtige i tidens rige, men karakter er evig. Det bestemmer, hvad vi vil være i al evighed.

Esajas havde et syn om himlen med herlige skabninger og Herrens trone (se Esajas 6). Tilbedelse blev udført i himlen af skabninger kaldet serafer (hebraisk, seraph) , et ord, der relaterer direkte til ordet for ild. Disse er brændende skabninger tæt på Guds trone, og de råbte dag og nat:

"Hellig, hellig, hellig er Herren" (Esajas 6:3).

Hver af dem havde seks vinger, som de brugte imponerende. Med to vinger dækkede de deres ansigter; med to andre vinger dækkede de deres fødder; og med de to resterende vinger fløj de (se vers 2). Jeg fortolker dækning af ansigt og fødder som tilbedelsens ydmyghed; Jeg fortolker flyvning som tjenestehandlinger.

Jeg tror på vigtigheden af at takke Gud og prise ham højt – endda at danse, klappe og synge. Men der kommer et tidspunkt, hvor jeg vil lægge mine "vinger" over mit ansigt og over mine fødder i ydmyg tilbedelse og lytte for at høre, hvad Gud siger.

"I dag, hvis I vil høre hans røst: forhærd ikke jeres hjerter" (Salme 95:7-8).

Udvikl en holdning til tilbedelse og lær at hvile. Husk, at Herrens Ånd leder efter en bestemt type person – en hvis hjerte er fuldkomment over for Gud. Vær den person med karakter, og Gud vil vise sig stærk på dine vegne.

Bøn
Tak, Herre, for løftet om at gå ind i din hvile. Jeg proklamerer at jeg udvikler en holdning til tilbedelse og lærer at hvile. Jeg vil frygte, at jeg ikke vil hvile i Kristus. Amen.


Til 10 Okt: