Til Daglig Andagt
10 Okt: At Vælge At Tilbede Og Hvile

Lad Os Frygte, At Vi Undlader At Hvile I Kristus
Af Derek Prince

I Salme 95:7 får vi to grunde til, at vi bør tilbede Herren:
"For han er vores Gud, og vi er hans folk, hjorden under hans varetægt" (NIV)
.
Den første grund til at tilbede Gud er, fordi han er Gud – vores Gud, det eneste væsen i universet, der er værdig til at tilbede. Vi kan rose andre mænd og kvinder, men vi må ikke tilbede dem. Tilbedelse er den mest karakteristiske måde for os at forholde os til Gud som Gud.

Jeg er overbevist om, at alt, hvad vi tilbeder, får kontrol over os. Jo mere vi tilbeder det, jo mere ligesom det bliver vi – og jo mere får det magt over os. Hvis vi ikke tilbeder Gud, hvor meget er han så vores Gud?

Den anden grund til, at vi bør tilbede ham, er, at "vi er folket på hans græsgange." Tilbedelse er den måde, hvorpå vi anerkender ham som vores Gud, og det er det passende svar på hans omsorg for os. Denne salme slutter med en højtidelig advarsel:
"I dag, hvis I hører hans røst, så forhærd ikke jeres hjerter, som I gjorde ved Meriba... I fyrre år var jeg vred på denne generation; Jeg sagde: 'De er et folk, hvis hjerter farer vild, og de kender ikke mine veje.' Så jeg erklærede ved ed i min vrede:
'De skal aldrig komme ind i min hvile.'« (vers 7-8, 10-11 , NIV).

Denne passage præsenterer os for to muligheder: at gå ind i sand tilbedelse eller at nægte at gøre det. I tilbedelsen hører vi Guds stemme. Når vi hører og adlyder hans stemme, går vi ind i hvile. Den uundgåelige konklusion er vigtigheden af ??at høre Guds stemme. Som vi læser i Jeremias 7:23:
"Dette er, hvad jeg befalede dem og sagde: 'Adlyd min røst, så vil jeg være jeres Gud'" (NASB).

Dette er en af de enkleste udsagn om, hvad Gud kræver: "Adlyd min røst, og jeg vil være din Gud."
Bøn
Tak, Herre, for løftet om at gå ind i din hvile. Jeg proklamerer at jeg vælger at gå ind i sand tilbedelse, høre og adlyde din røst og gå ind i hvile. Jeg vil frygte, at jeg ikke vil hvile i Kristus. Amen.


Til 11 Okt: