Til Daglig Andagt
11 Okt: Vandring I Korrekt Frygt

Lad Os Frygte, At Vi Undlader At Hvile I Kristus
Af Derek Prince

Den første "lad os" udtalelse i Hebræerbrevet siger:

"Derfor ... lad os frygte" (Hebræerne 4:1).

Overrasker eller støder den udtalelse dig? De fleste kristne har ikke plads til frygt.

De ansvarlige for at bringe mig til Herren var et fint kristent ægtepar, der boede i Yorkshire, England. Da jeg besøgte dem efter 2 Verdenskrig, havde de det ikke godt — åndeligt. Manden mente, at der ikke var plads til frygt i det kristne liv. Jeg påpegede, at det afhænger af den slags frygt, du taler om. Salme 19 siger:
"Frygten for Herren er ren, den varer evigt" (vers 9).

Der er aldrig en ende på den slags frygt. Denne mand havde besluttet sig for aldrig at bruge medicin, en stilling der giver en følelse af arrogance. Jeg kædede det sammen med hans holdning, der afviste frygt af enhver art. Tragisk nok udviklede han diabetes, og hans ben måtte amputeres. Han kunne næsten ikke komme over chokket over, at hans tro ikke havde bragt ham helbredelse. Jeg tror, at det egentlige problem var, at man ikke kunne forstå, at en vis form for frygt i høj grad er en del af det kristne liv. Ordene i Hebræerbrevet, "lad os frygte", er henvendt til kristne troende, ikke vantro. Husk på, at der altid er en mulighed for ikke at få det, som Gud har bestemt til os. Hele verset siger: "Derfor, da der er et løfte tilbage om at gå ind i hans hvile, så lad os frygte, at nogen af jer synes at have mistet det."

Ethvert løfte er tosidet. Det giver dig godt, men hvis du undlader at gøre krav på løftet, bliver du frataget noget. Så meget i det kristne liv er på samme måde. Det gode er tilgængeligt, men der er altid mulighed for at gå glip af det. Jeg tror, at vi er nødt til at komme med denne frygtindstilling, hvis vi skal være i stand til at gå ind i Guds hvile.

Bøn
Tak, Herre, for løftet om at gå ind i din hvile. Jeg proklamerer at jeg kommer til Gud med den rette frygtindstilling for at gå ind i hans hvile. Jeg vil frygte, at jeg ikke vil hvile i Kristus. Amen.


Til 12 Okt: