Til Daglig Andagt
8 Okt: Guds Befaling Om At Hvile

Lad Os Frygte, At Vi Undlader At Hvile I Kristus
Af Derek Prince

I 5 Mosebog 28 finder vi en liste over alle velsignelser og forbandelser. Velsignelserne begynder med disse ord:
"Hvis du flittigt adlyder [lytter til] Herren din Guds røst ... skal alle disse velsignelser komme over dig" (vers 1-2).

Forbandelserne begynder med disse ord:
"Hvis du ikke adlyder Herren din Guds røst... vil alle disse forbandelser komme over dig" (vers 15).

De afhænger af at lytte til eller ignorere Herrens røst.

Lydighed i tilbedelse er den udpegede måde at komme ind i den holdning og det forhold, hvor vi virkelig hører Guds stemme. Eller, for at sige det på en anden måde, vi hører ikke Guds stemme, medmindre vi har en holdning til tilbedelse. Når vi så hører Guds stemme, går vi ind i hans hvile. Således er tilbedelse vejen til hvile. Kun dem, der virkelig ved, hvordan man tilbeder, kan virkelig nyde hvile.
"Der er altså en sabbatshvile tilbage for Guds folk; thi enhver, der går ind i Guds Hvile, hviler ogsaa fra sit eget Værk, ligesom Gud gjorde fra sit. Lad os derfor gøre alt for at gå ind i den hvile, så ingen falder ved at følge deres eksempel på ulydighed." (Hebræerne 4:9-11, NIV).

Skriften viser det faktum, at Guds folk på grund af ulydighed undlod at gå ind i hvile. Jeg insisterer ikke på, at vi holder sabbatten eller gør søndag til sabbatten. Jeg påpeger bare, at vi kan gå glip af, at Gud har befalet os at hvile.

Jeg er kommet til at tro, at hvis jeg har travlt syv dage om ugen, hver uge, behager jeg ikke Gud. Desuden er jeg sikker på at bringe mit helbred i fare med denne grad af travlhed. Gud gør noget i mit hjerte med sabbatshvilen. Jeg tror, at han også kan gøre noget i dit hjerte, som vil få dig til naturligt at holde hans guddommelige, evige, uforanderlige love.

Bøn
Tak, Herre, for løftet om at gå ind i din hvile. Jeg proklamerer at jeg "gør alt for at komme ind i den hvile." Jeg vil frygte, at jeg ikke vil hvile i Kristus. Amen.


Til 9 Okt: