Til Daglig Andagt
7 Okt: Fred Og Velstand

Bed Om Freden I Jerusalem:
"Må De Have Fremgang, Som Elsker Dig."
Af Derek Prince

Jeg beder dagligt for fred i Jerusalem og Israel. Jeg tror, at når Bibelen siger: "Bed om fred i Jerusalem" (Salme 122:6), betyder det også, at vi skal bede om fred i Kristi legeme. Vi bør ikke kun bekymre os om vores eget lille område, men for Kristi legemes samlede behov. Vi skal ikke dømme andre kristne; vi skal bede for dem.
Salme 122:7 siger:
"Fred være inden for dine mure, velstand inden for dine paladser."

Jeg tror, at dette vers illustrerer den guddommelige orden: når vi har fred, vil vi have fremgang. Når vi er i krig med hinanden - kritiserer hinanden, vender os mod hinanden og underminerer hinanden - vil vi ikke kende velstand. For det første fred; så velstand.
Vers 8 lyder:
"Af hensyn til mine brødre og ledsagere vil jeg nu sige: 'Fred være i jer'."

Jeg vil tilføje endnu et grundlæggende princip. Vi er nødt til at flygte fra tendensen til at være selvcentrerede. Selvcentrering er djævelens fængsel. Jo mere djævelen får dig centreret i dig selv, jo mere har han dig magt. Jeg har beskæftiget mig med hundredvis af mennesker i udfrielse fra onde ånder, og jeg har fundet et næsten universelt træk ved mennesker, der har brug for udfrielse - de er selvcentrerede. Ved bevidst indsats og valg af vores egne viljer må vi bryde løs fra at være selvcentrerede.

Det, jeg elsker i vers 8, er sætningen: "For mine brødres og medtroendes skyld." Det er ikke nok, at det går godt for mig. Jeg har brug for at være bekymret over behovene hos mine brødre og medtroende – kristne fra anden baggrund, andre trosretninger, andre bønsgrupper og så videre.

Bøn
Tak, Herre, for den velsignelse, du lover dem, der elsker Israel. Jeg proklamerer "Fred være inden for dine mure, velstand inden for dine paladser." Jeg beder om fred i Jerusalem: "Må det gå dem godt, som elsker dig." Amen.


Til 8 Okt: