Til Daglig Andagt
30 Okt: Kast Fordømmelse Af Dig

Lad Os Nærme Os Nådens Trone
Af Derek Prince

Det er vigtigt, at vi nærmer os Gud uden fordømmelse; med andre ord frimodigt, fordi "hvis jeg ser på uret i mit hjerte, vil Herren ikke høre" (Salme 66:18).

Hvis jeg "betragter uretfærdighed i mit hjerte", betyder det, at jeg kommer til Gud med en bevidsthed i mit hjerte om noget, der fordømmer mig. Hver gang jeg prøver at nærme mig Gud med tro, minder satan mig om noget, der ikke er rigtigt, og som ikke er blevet behandlet – måske en synd, der ikke er blevet bekendt, eller, hvis den er blevet bekendt, stadig dvæler, fordi jeg har ikke hævdede og modtog Guds tilgivelse. Jeg er derfor bevidst om denne ting i mit hjerte hele tiden. Og hvis jeg kommer med fordømmelse, modtager jeg ikke det, som jeg beder for.

Jeg må fjerne bevidstheden om synd fra mit hjerte. Grundlæggende sker dette ved tro. "Hvis vi bekender vore synder," siger Skriften:

"Han [Gud] er trofast og retfærdig til at tilgive os vore synder og rense os fra al uretfærdighed" (1 Joh. 1:9).

Vi kan ikke gøre noget ved syndproblemet, undtagen at bekende, omvende os og stole på Gud for den tilgivelse og udrensning, som han har lovet os. Derefter må vi ikke blive ved med at bekymre os om vores synder, for hvis vi forbliver bevidste om synd, mens vi beder, vil Gud ikke høre vores bønner. Som Skriften siger: "Hvis jeg ser på uret i mit hjerte, vil Herren ikke høre."

Alligevel fortsatte salmisten med at sige: "Men sandelig har Gud hørt mig" (Salme 66:19). Med andre ord hæver salmisten sig over satans forsøg på at fordømme ham og siger: "Gud har hørt mig." Hvorfor hører Gud os? Fordi vi kommer i Jesu navn. Fordi vi kommer med ros og tak. Derfor er vi ikke fordømt.

Bøn
Tak, Herre, for at jeg frimodigt kan komme til dig. Jeg proklamerer, at jeg afviser satans forsøg på at fordømme mig og erklærer, at "Gud har hørt mig", fordi jeg kommer i Jesu navn. Jeg vil nærme mig nådens trone. Amen.

Til 31 Okt: