Til Daglig Andagt
31 Okt: Fjernelse Af Enhver Hindring

Lad Os Nærme Os Nådens Trone
Af Derek Prince

Bibelen siger:
"Hvis vores hjerte fordømmer os, er Gud større end vores hjerte og ved alt" (1 Joh. 3:20).

Vi behøver ikke holde noget fra Gud. Vi er nødt til at være åbne og ærlige over for ham – oprigtigt bekende enhver overtrædelse, syndige tanke og mangel. Men så, når alt er blevet bekendt, er vi nødt til at acceptere fuldstændig tilgivelse og fuldstændig udrensning, for vi ved, at Gud aldrig vil huske vores synder eller holde dem imod os længere. Så kan vi komme til ham uden fordømmelse.

Paulus talte om bøn og sagde i 1 Tim. 2:8:
"Jeg ønsker derfor, at mændene beder overalt og løfter hellige hænder, uden vrede og tvivl."

Vi skal slippe de mørke indre følelser og holdninger, der hindrer vores adgang til Gud. Vi skal slippe vrede og tvivl. Bibelen siger, at hvis vi tvivler, bliver vi fordømt (se Rom 14:23). Ser du, vi kan ikke komme med fordømmelse ind i Guds nærhed. Bibelen siger:
"6. Men han skal bede i tro, uden at tvivle; den, der tvivler, ligner nemlig
en havets bølge, som jages og kastes hid og did af vinden;
7. og et sådant menneske må ikke vente at få noget fra Herren,
8. en tvesindet mand, som han er, ustadig på alle sine veje." (Jakob 1:6-8).

Vi må afvise hele spørgsmålet om skyld, sammen med enhver negativ eller forkert holdning til os selv og andre mennesker. Vi skal komme frimodigt. Som Hebræerbrevet 4:16 siger: "Lad os derfor frimodigt gå til nådens trone, så vi kan opnå barmhjertighed og finde nåde til hjælp i nødens tid." Husk, det er en nådens trone, vi nærmer os, og nåden er tronen hos Gud. Det er ikke retfærdighed, vi kommer til Gud for; det er snarere nåde.

Bøn
Tak, Herre, for at jeg frimodigt kan komme til dig. Jeg proklamerer at jeg befrier mig for fordømmelse og enhver anden hindring for at komme frimodigt til nådens trone. Jeg vil nærme mig nådens trone. Amen.

Til 1 Nov: