Til Daglig Andagt
29 Okt: En Invitation Fra Gud

Lad Os Nærme Os Nådens Trone
Af Derek Prince

Dette er den fjerde "lad os" udtalelse i Hebræerbrevet. Jeg mener, at det fjerde trin er direkte relateret til de første tre trin, og at sekvensen er signifikant. For at kunne nærme os med tillid til nådens trone, er vi nødt til at sikre os, at vi har taget de første tre skridt.

Det første skridt er at frygte: "Lad os frygte" (Hebræerne 4:1). Frygt betyder, at vi kommer med en holdning af ærbødighed og en bevidsthed om vores behov for Guds nåde.

For det andet: "Lad os ... være flittige" (Hebræerne 4:11). Dette er vores svar på Guds nåde: vi ikke er slappe, dovne, ligeglade eller formastelige. Guds nåde retfærdiggør ikke vores ligegyldighed eller formodning; snarere provokerer det os til at være flittige.

Det tredje trin er: "Lad os holde fast ved vores bekendelse" (Hebræerne 4:14). Vi skal have den rette bekendelse, vi er nødt til at sige med munden sandheden om Jesus og hvad han har gjort for os.

Med hensyn til, at vi nærmer os nådens trone, bliver vi bedt om at komme for to ting: barmhjertighed og nåde. Min overbevisning er, at hvis Gud inviterer os til at komme, og hvis vi opfylder de betingelser, jeg har skitseret, så venter barmhjertighed og nåde os. Vi bliver aldrig skuffede. Gud ville aldrig give en invitation, som han ikke ville stå bag og opfylde. Hvis vi kommer som Guds børn, kommer vi ikke som tiggere. Gud har ingen andenrangsbørn. Han holder os aldrig på afstand, hvis vi har opfyldt betingelserne for tilgang. Det er meget vigtigt, at vi kommer med tillid. Det er tro i handling. Det er tro, der ikke vil blive fornægtet. Det er troen, der tager Gud på sit ord og tror, at Gud er lige så god som sit ord. Det er tro på Guds trofasthed. Det er sådan, vi skal nærme os tronen - med tillid.

Bøn
Tak, Herre, for at jeg frimodigt kan komme til dig. Jeg proklamerer at fordi Gud inviterer mig til at komme til hans trone, og fordi jeg opfylder de nødvendige betingelser, kommer jeg med tillid til, at barmhjertighed og nåde venter på mig. Jeg vil nærme mig nådens trone. Amen.

Til 30 Okt: