Til Daglig Andagt
28 Okt: Uanset Hvilket Pres Der Kommer

Lad Os Holde Fast Ved Vores Bekendelse
Af Derek Prince

Når Bibelen siger, at man skal holde fast i sin bekendelse (se Hebræerbrevet 4:14), udsender den i virkeligheden en advarsel om, at vi vil blive udsat for pres, der kan få os til at trække tilbage fra det, vi har sagt. Men vi skal ikke trække os tilbage. Vi bør holde fast i vores bekendelse, hvad vi bekender.

Først afgiver vi den rigtige bekendelse, idet vi får vores munds ord til at stemme overens med Skriftens ord. Vi formulerer, hvad Jesus har gjort for os, præcis som Guds ord siger. For eksempel: "Ved hans sår er vi helbredt" (Esajas 53:5). "Han blev fattig, for at [vi] ... kunne blive rige" (2 Kor. 8:9). »Han smagte døden, for at vi kunne få liv« (se Hebræerbrevet 2:9). »Han tog forbandelsen, så vi kunne modtage velsignelsen« (se Galaterne 3:13-14). Det er de rigtige bekendelser. Vi bekender dem, og så, uanset hvilket pres der kommer imod os, uanset hvor meget tingene ser ud til at gå den forkerte vej, holder vi fast i vores tilståelse. Det er det, der gør vores tro effektiv, og det er det, der frigiver Jesu ypperstepræstlige tjeneste i himlen på vores vegne.

Troen relaterer os til det, som vores sanser ikke kan opfatte. Så længe vi er slaver af vores sanser, kan vi virkelig ikke bevæge os i tro. Paulus sagde dette tydeligt i 2 Kor. 5:7: "For vi vandrer i tro, ikke ved at se." Med andre ord, det, vi gør, og den måde, vi lever på som kristne, er baseret på tro – på det, vi tror, ikke på det, vi ser eller ved fra vores sanser. Vores sanser kan fortælle os én ting, og vores tro en anden – det er, når konflikten kommer. Det er grunden til, at Hebræerbrevets forfatter siger, at man skal afgive sin bekendelse og derefter holde fast i den. Selvom vores sanser fortæller os, at det ikke er sådan, er det sådan, hvis Guds ord siger, at det er sådan.

Bøn
Tak, Jesus, at du er ypperstepræsten i vores bekendelse. Jeg proklamerer, at jeg vil afgive rigtige bekendelser uden at trække mig tilbage, uanset hvilket pres der kommer. Jeg vil holde fast ved min bekendelse. Amen.

Til 29 Okt: