Til Daglig Andagt
24 Okt: Ordene Vi Taler

Lad Os Holde Fast Ved Vores Bekendelse
Af Derek Prince

Et andet ord for tilståelse er vidnesbyrd. Vi læser i Åbenbaringens bog:

"De overvandt ham [satan] ved Lammets blod og ved deres vidnesbyrds ord" (Åb.12:11).

Vi har erkendt, at vi overvinder satan, når vi personligt vidner om, hvad Guds ord siger, at Jesu blod gør for os. Vidnesbyrd er en meget enkel ting – bare at sige ord, der stemmer overens med Skriften. Vidnesbyrd frelser os; det er vores beskyttelse. Jeg kan ikke overdrive dets betydning.

Hebræerbrevets forfatter kaldte Jesus for "vor bekendelses ypperstepræst" (Hebræerne 3:1). Bekendelse betyder bogstaveligt "at sige det samme som." For os, som tror på Bibelen og på Jesus Kristus, betyder bekendelse at sige med munden det samme, som Gud siger i sit ord. Vi får vores munds ord til at stemme overens med Guds ord. Jesus kan kun tale på vores vegne, når vi afgiver den rigtige bekendelse. Uanset om vi kalder det "vidnesbyrd" eller "bekendelse", er det uundværligt, for at vi kan modtage Guds frelse.

Jesus sagde:

"For ved dine ord vil du blive retfærdiggjort, og ved dine ord skal du blive fordømt" (Matt. 12:37).

Vi afgør vores skæbner ved de ord, vi taler. James sagde, at tungen er som roret på et skib; selvom det er en lille del af skibet, bestemmer det præcist, hvor skibet vil gå (se Jakob 3:4). Vi bestemmer vores livs forløb ud fra den måde, vi bruger vores tunge på. Vi kan sige det rigtige og få vores munds ord til at stemme overens med Guds ord, eller vi kan sige det forkerte og få vores liv til at gå ud af kurs. Vi vil enten komme sikkert til havn eller ende i skibbrud alt efter, hvordan vi bruger vores tunge.

Bøn
Tak, Jesus, at du er ypperstepræsten i vores bekendelse. Jeg proklamerer at jeg overvinder fjenden ved Lammets blod og ved mit vidnesbyrds ord. Jeg vil holde fast ved min tilståelse. Amen.

Til 25 Okt: