Til Daglig Andagt
25 Okt: Vores Advokat

Lad Os Holde Fast Ved Vores Bekendelse
Af Derek Prince

Jesus er "vor bekendelses ypperstepræst" (Hebræerne 3:1). Vores bekendelse hverver Jesus som vores ypperstepræst, men det modsatte er desværre også sandt. Hvis vi ikke bekender, har vi ingen ypperstepræst. Det er ikke, at Jesus er holdt op med at være vores ypperstepræst, men at vi ikke giver ham mulighed for at tjene som vores ypperstepræst.

Han er vores bekendelses ypperstepræst. Hvis vi siger de rigtige ting med munden i tro, ifølge Skriften, så har Jesus for evigt forpligtet sig til at se, at vi aldrig kommer til at skamme os – at vi altid vil opleve det, vi bekender. Men hvis vi ikke siger de rigtige ting, så gør vi desværre vores ypperstepræsts læber tavse. Han har intet at sige i himlen på vores vegne.

Jesus kaldes også vores "Talsmand" (1 Joh 2:1). Ordet advokat ligner det moderne ord advokat. Jesus er den juridiske ekspert, der er der for at forsvare vores sag i himlen. Han har aldrig tabt en sag. Men hvis vi ikke afgiver en bekendelse, har han ingen sag at påberåbe sig, så sagen går som standard imod os.

Vi kan se, hvor vigtig bekendelse er; derfor er det meget vigtigt, at vi giver agt på denne tredje "lad os" passage i Hebræerbrevet:

"Lad os holde fast ved vores bekendelse" (Hebræerne 4:14).

Dette princip om rigtig bekendelse har en central plads i evangeliet såvel som i vores oplevelse af frelse. Faktisk er der ingen frelse uden rigtig bekendelse.

Bøn
Tak, Jesus, at du er ypperstepræsten i vores bekendelse. Jeg proklamerer at når jeg taler i tro med min mund ifølge Skriften, har Jesus for evigt forpligtet sig til, at jeg vil opleve det, jeg bekender. Jeg vil holde fast ved min tilståelse. Amen.

Til 26 Okt: