Til Daglig Andagt
21 Okt: Flidens Frugt

Lad Os Være Flittige
Af Derek Prince

Frugten af flid kan frembringes ved at dyrke fællesskab. Vi må ikke prøve at føre det kristne liv på egen hånd. Skriften siger, at vi alle er lemmer af et legeme, og vi har alle brug for hinanden (se f.eks. Rom 12:4-5). Jeg tænker ofte på, at David gik ud for at møde Goliat og tog kun fem glatte sten fra bækken. som våben. Hvorfor skulle de sten være glatte? De ville ikke have været nøjagtige missiler, hvis de ikke havde været glatte, og unøjagtighed kunne have kostet David livet. Stenene var glatte, fordi de havde ligget i bækken, hvor der jævnligt var gået vand over dem. De var blevet skubbet mod hinanden, og denne handling gned deres skarpe kanter væk.

Jeg tror, at når Herren Jesus Kristus ønsker at finde kristne, han kan bruge, går han til bækken, hvor Guds ords rene vand har strømmet over dem, vasket dem, rundet dem af. Der har de været i fællesskab med hinanden og gnidet de ru kanter væk. At dyrke fællesskab vil gøre os til glatte sten.

Min sidste anbefaling er at underkaste sig disciplin. Frugt kommer ikke i en persons liv uden disciplin. Jeg har to hovedformer for disciplin i tankerne. For det første selvdisciplin - den måde, hvorpå vi organiserer vores liv. Denne disciplin omfatter selv de enkleste ting, såsom når vi står op om morgenen, hvad vi spiser, hvad vi har på og personlig renlighed. Håndtering af alle disse detaljer er afgørende for at dyrke frugt. Ud over det mener jeg, at enhver kristen i normale situationer bør være underlagt kirkedisciplin. Han bør være et lem i en kirke, under kirkeledernes autoritet og underlagt deres disciplin.

Bøn
Tak, Herre, for løftet om at gå ind i din hvile. Jeg proklamerer at frugten af flid kommer af fællesskab og disciplin, og jeg byder begge velkommen. Jeg skal være flittig. Amen.

Til 22 Okt: