Til Daglig Andagt
18 Nov: Jesu Livsnerve

Lad Os Nærme Os Det Allerhelligste
Af Derek Prince

Da præsten gik ind i det Allerhelligste med røgelsen og blodet, skulle han stænke blodet syv gange på nådestolen, som var et billede på forsoningen, og syv gange foran nådestolen. Guds bestemmelse var absolut specifik – ikke seks gange, ikke otte gange, men syv gange. Så finder vi i Esajas et profetisk billede af Jesu lidelse – det klareste billede i Det Gamle Testamente af Jesu lidelse for vores synder.

"Derfor vil jeg [Herren] dele ham [Jesus] en del med de store, og han skal dele byttet med de stærke, fordi han udøste sin sjæl til døden." (Esajas 53:12).

Det er vigtigt for os at forstå, at ordet i Esajas 53:12, der er oversat med "sjæl", er det samme ord, som optræder i 3 Mosebog 17:11 og er oversat som "liv":
"Kødets [sjæl] liv [hvert menneske] er i blodet."

Da Jesus gjorde soning for vores synder, udøste han sin sjæl i sit blod. Hans blod er det mest dyrebare blod i universet, fordi i det blod er Guds sjæleliv, Skaberen.

Der er mere kraft i én dråbe af Jesu blod end i alle dele af satans rige tilsammen. Jesu livsnerve er Gud Skaberens liv - et liv, der er større end hele universet og alle de skabninger, han nogensinde har skabt. Det liv er kun frigivet gennem Jesu blod. Han blev livgiveren, da han udgød sit blod. Vi bør aldrig vende os bort fra Jesu blod. Der er ingen anden soning for synd, og ingen anden kilde til liv. Et af vores store problemer, brødre og søstre, er ikke at meditere nok på blodet.

Bøn
Tak, Herre, at jeg kan nærme mig dig ved Jesu blod. Jeg proklamerer, at livet kun frigives gennem Jesu blod – den eneste kilde til liv. Jeg vil nærme mig det Allerhelligste. Amen.

Til 19 Nov: