Til Daglig Andagt
3 Marts: Radikal Lydighed

Mit Legeme Er Et Tempel For Helligånden, Forløst, Renset Og Helliget Ved Jesu Blod
Af Derek Prince

Når vi kommer med denne tilståelse, skal vi være radikale. Kristendommen er en radikal religion. Ordet radikal betyder "at beskæftige sig med roden." Da Johannes Døberen introducerede evangeliet og Jesus, sagde han:
”Og selv nu er øksen lagt til roden af træet. Derfor bliver hvert træ, som ikke bærer god frugt, hugges ned og kastet på ilden" (Matt 3:10).

Gud vil ikke klippe nogle få grene af eller endda skære stammen af. Han vil gå lige til roden. Han kræver, at et træ bærer god frugt. Hvis et træ ikke bærer god frugt, siger Gud, at man skal hugge det ned.

Blandt den yngre generation er der en tendens til at være ret radikal. Jeg tror, ??at denne tilbøjelighed skal opmuntres – i den rigtige retning. For at være ærlig har vi ældre generationer ofte gået på kompromis i stedet for at være radikale. Vi er nødt til at samarbejde med Helligånden, som ofte kalder på tilsyneladende radikale ting.

"Men hvis hans Ånd, som oprejste Jesus fra de døde, bor i jer,
så skal han, som oprejste Kristus fra de døde, også give liv
til jeres dødelige legemer ved sin Ånd, som bor i jer." (Romerne 8:11).

Paul kom med en bemærkelsesværdig udtalelse her. Han sagde, at det var Helligånden, Guds Ånd, som oprejste Jesu døde legeme fra graven. Og hvis du har den samme Helligånd i din krop, så kan Han gøre meget, som du har brug for i din krop gennem sin kraft. Hvilken radikal sandhed!

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod og din Helligånds værk. Jeg forkynder, at jeg vil stræbe efter radikal lydighed i samarbejdet med Helligånden, fordi mit legeme er et tempel for Helligånden, forløst, renset og helliggjort af Jesu blod. Amen.


Til 4 Marts