Til Daglig Andagt
4 Marts: Fuldføre Hans Gerning

Mit Legeme Er Et Tempel For Helligånden, Forløst, Renset Og Helliget Ved Jesu Blod
Af Derek Prince

Her er et par forslag til, hvordan du behandler dit legeme som et tempel for Helligånden.

Først og fremmest skal du behandle dit legeme med ærbødighed, fordi det er et tempel for Helligånden, som vi ærer. Blandt nutidige kristne finder jeg, at der er meget lidt ærbødighed for legemet.

For det andet, søg Helligåndens hjælp til at dyrke selvdisciplin.
For det tredje, tag dig tid og gør dig umage for at skelne mellem det, der er nyttigt og det, der er skadeligt.
For det fjerde, vær villig til at være radikal, fordi dit liv er på spil.
For det femte, søg at samarbejde med Helligånden.

Der er mange andre trin, jeg kunne tilføje til denne liste, men disse har jeg tilegnet mig gennem erfaring. Jeg blev udfordret af Herren til at overveje, om jeg førte et liv i selvtilfredsstillelse. Jeg blev udfordret af Herren til at overveje disse spørgsmål: Vil jeg fortsætte med at leve? Vil jeg afslutte min tildelte opgave? Jesus sagde til sine disciple:

"Min mad er at gøre hans vilje, som har sendt mig, og at fuldføre hans værk" (Joh 4:34).

Det er den bedste kost: at gøre hans vilje, som sendte os - og at fuldføre hans værk. Selv efter at have tilbragt mere end halvtreds år i Herrens tjeneste, troede jeg, at der var visse opgaver, som Gud havde tildelt mig, som jeg endnu ikke havde opfyldt. Jeg tog det aldrig for givet, at jeg ville opfylde dem. Jeg tog mig altid af mit legeme, idet jeg vidste vigtigheden af at holde mig selv i god fysisk form, så mit liv ikke ville blive afkortet, før jeg var færdig med Guds værk.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod og din Helligånds værk. Jeg proklamerer, at jeg vil samarbejde med Helligånden og holde mig i god fysisk form for at afslutte hans værk. Mit legeme er et tempel for Helligånden, forløst, renset og helliget ved Jesu blod. Amen.


Til 5 Marts