Til Daglig Andagt
8 Maj: Hans Overflod

Jesus Tog Vores Fattigdom, Så Vi Kunne Modtage Hans Overflod
Af Derek Prince

Mange skriftsteder understøtter det faktum, at Jesus bar fattigdoms forbandelsen. Lad os se på to særligt, begyndende med 2 Korintherbrev 8:9.

"For I kender vor Herre Jesu Kristi nåde, at selvom han var rig, blev han dog for jers skyld fattig, for at I ved hans fattigdom skulle blive rige."

Jeg plejede at citere slutningen af det vers som "kan blive rig"! Men Helligånden viste mig, at det betyder "måske være rig." Vi kan blive rige og så blive fattige igen, men at "være" rig har en følelse af varighed. Jesus tog det onde – fattigdom – for at vi kunne få de gode – rigdomme. Jesus tog vores fattigdom, så vi kunne få hans rigdom.

Nogle mennesker antyder, at Jesus var fattig gennem hele sin jordiske tjeneste, men jeg kan ikke acceptere denne idé som nøjagtig. Vi skal huske på skelnen mellem rigdom og overflod. Jesus var ikke rig i betydningen af at have en stor bankkonto eller store materielle ejendele, men han havde bestemt overflod. Enhver mand, der kan sørge for mad til en skare på fem tusinde mænd (sammen med kvinder og børn) er ingen fattigmand! Faktisk havde Jesus meget mere tilovers efter at have bespist omkring tolv tusinde mennesker, end han havde, da han startede (se Matt 14:15-21). Hvilket smukt billede af overflod!

Desuden overførte Jesus denne overflod til sine disciple. Da han sendte dem ud for at udbrede evangeliets budskab, bad han dem om ikke at tage noget ekstra med sig. Alligevel var deres vidnesbyrd bagefter, at de intet havde manglet. (se Luk 22:35). Det er ikke fattigdom!

Jesus var aldrig bekymret eller forvirret. Han havde roligt og fuldstændig kontrol over enhver situation. Han tvivlede aldrig på, at hans Faders godhed ville give alt, hvad han havde brug for. Og Faderen svigtede ham aldrig.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamerer, at du bar fattigdoms forbandelsen for mig, så jeg kunne få din rigdom, fordi Jesus du led for min fattigdom, så jeg kunne modtage din overflod. Amen.


Til 9 Maj: