Til Daglig Andagt
21 Maj: Vi Er Accepteret!

Jesus Udholdt Vores Forkastelse, At Vi Kunne Få Hans Accept Hos Faderen
Af Derek Prince

Forkastelse, simpelt defineret, er følelsen af at være uønsket eller følelsen af, at selvom du ønsker, at folk skal elske dig, er der ingen, der gør. Eller det kan være ønsket om at tilhøre en gruppe, som du føler dig udelukket fra – det ser ud til, at du altid er udefra og kigger ind. En grund til, at så mange mennesker i dag lider af problemet med forkastelse, er vores samfunds form og dets pres, især dem, der forårsager opløsning af familielivet.

Hvad er det modsatte af forkastelse? Det er accept. Jeg elsker den sidste del af Efeserbrevet 1:6, som siger:

"Han [Gud] har gjort os accepterede i den elskede."

Jesus, Guds sande og enbårne søn, blev forkastet, for at vi, som var uværdige oprørere, kunne få hans accept hos Faderen. Den sikreste løsning på vores problemer er at tro, at Jesus bar vores forkastelse, at vi kunne få hans accept hos Faderen.

Guds familie er den bedste familie. Der er intet lig det. Selvom din egen familie ikke brød sig om dig – måske forkastelsede din far dig, eller din mor havde aldrig tid til dig – vil Gud stadig have dig. Du er accepteret. Du er genstand for hans særlige omsorg og hengivenhed. Alt, hvad han gør i universet, kredser om dig.

Når Gud siger, at vi er accepteret, mener han ikke, at vi kun tolereres. Vi tager aldrig for meget af hans tid. Det eneste, der forstyrrer ham, er, når vi bliver væk for længe. Han skubber os ikke ud i et hjørne og siger: "Vent. Jeg har for travlt. Jeg har ikke tid til dig." I stedet siger han: "Jeg er interesseret i dig. Jeg vil have dig. Selv tak. Kom ind. Jeg har ventet længe på dig."

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamerer, at "Gud har gjort mig accepteret i den elskede", og han byder mig velkommen. Jesus tog min forkastelse, så jeg kunne få hans accept hos Faderen. Amen.


Til 22 Maj: