Til Daglig Andagt
22 Maj: Midlet For Forkastelse

Jesus Udholdt Vores Forkastelse, At Vi Kunne Få Hans Accept Hos Faderen
Af Derek Prince

Jeg tror, at det primære resultat af forkastelse er manglende evne til at modtage eller kommunikere kærlighed. Ingen af os kan kommunikere kærlighed, medmindre vi først har modtaget kærlighed. Denne pointe blev gjort af Johannes i Det Nye Testamente, da han skrev:

"Vi elsker ham [Gud], fordi han elskede os først" (1 Joh 4:19).

Jeg tror ikke, at nogen kan elske, medmindre han først er blevet elsket. En person, der aldrig er blevet elsket, kan således ikke overføre kærlighed.

De sekundære resultater af forkastelse er de tre vigtigste måder, hvorpå folk normalt reagerer på forkastelse: For det første er der den person, der giver efter; for det andet er der den person, der holder ud; og for det tredje er der den person, der kæmper imod. Disse tre måder at reagere på forkastelse har én ting til fælles. Hver er hovedsagelig defensiv og tilbyder en metode til at dække over såret. Ingen af dem er en positiv løsning. Gud har dog en positiv løsning.

I Esajas 61:1 finder vi et løfte, der blev opfyldt gennem Jesu Messias komme:

”Gud Herrens Ånd er over mig, fordi Herren har salvet mig til at bringe gode nyheder til de nødlidende;
Han har sendt mig for at binde de knuste hjerter, for at forkynde frihed for fanger og frihed for fanger."

Til opfyldelse af dette løfte har Gud givet et middel til forkastelse/afvisning. Den kommer til os gennem Jesus og korset. Guds evige formål, selv før skabelsen, var, at vi kunne blive hans børn – hans sønner og hans døtre. Da Jesus bar vores synd og led vores forkastelse/afvisning, åbnede han vejen for vores accept af ham, hvis accept virkelig betyder noget.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamerer, at jeg træder ud af resultaterne af forkastelse/afvisning og i stedet modtager det middel, Gud har givet mig i Jesus Kristus, Messias. Jeg proklamerer, at Jesus tog min forkastelse/afvisning, så jeg kunne få hans accept hos Faderen. Amen.


Til 23 Maj: