Til Daglig Andagt
13 Maj: Nyd Velsignelsen

Jesus Tog Vores Fattigdom, Så Vi Kunne Modtage Hans Overflod
Af Derek Prince

Lad os se på listen over forbandelser i 5 Mosebog 28. Læs hele dette kapitel for dig selv, og overvej om du nyder en velsignelse eller lider under en forbandelse. Hvis vi er forløste Guds børn, tilhører forbandelserne ikke os, men velsignelserne gør det. Lad os især fokusere på disse velsignelser og forbandelser relateret til rigdom og fattigdom:

”Hvis du ikke adlyder Herren din Guds røst, så du nøje holder alle hans bud og love, som jeg befaler dig i dag, så skal alle disse forbandelser komme over dig og indhente dig: ... Forbandet skal være din kurv og din degskål... Du skal famle ved middagstid, som en blind famler i mørke; du skal ikke have fremgang på dine veje... Fordi du ikke tjente Herren din Gud med fryd og glæde i hjertet, for overflod af alt, derfor skal du tjene dine fjender, som Herren sender imod dig, i sult, i tørst, i nøgenhed og behov for alt; og han vil lægge et jernåg på din hals,
indtil han har ødelagt dig." (5 Mosebog 28:15, 17, 29, 47-48).

Guds vilje er udtrykt i v:47 - at vi skal tjene Herren vor Gud med glæde og at hjertet glæder sig over alle ting. Overflod er et smukt ord, der forekommer mange gange i Bibelen. I bund og grund betyder det, at du har alt, hvad du behøver, og så nogle – at du har velsignelser til overs over for andre. Guds vilje er, at vi som hans folk skal tjene ham med glæde og glædes for overfloden af alt det han giver os.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamerer, at jeg vil tjene dig med glæde og glædes over alt, fordi Jesus led for min fattigdom, så jeg kunne modtage hans overflod. Amen.


Til 14 Maj: