Til Daglig Andagt
24 Jul: Kaldt Hellig

Jeg Er Hellig
Af Derek Prince

Paulus beskrev de romerske troende som "Guds elskede, kaldet til at være hellige" (Rom 1:7). Ordet "hellige" betyder simpelthen "hellig". Ordene "at være" blev faktisk tilføjet af oversætterne. På græsk siger dette bogstaveligt, "kaldet hellige."

Husk, at hellighed ikke er en form for ekstra kvalifikation, som nogle få troende kan opnå; det er snarere noget, der forventes af alle troende. Paulus forestillede sig ikke en særlig "superklasse" af troende, som går videre til et højere plan, der er utilgængeligt for os andre. Paulus antog, at alle troende ville være hellige.

Når du accepterer evangeliets invitation om tro på Jesus Kristus, kalder Gud dig en hellig. Du er en, der er adskilt, klar til at give efter for Helligånden og retfærdighed. Du kan se på dig selv og sige: "Jamen, jeg ser virkelig ikke ud til at være særlig hellig," men husk, hvad Paulus sagde: at Gud "kalder de ting, der ikke eksisterer, som om de gjorde" (Romerne 4:17). . Gud kaldte Abraham "en fader til mange nationer", før han havde fået én søn (se 1 Mos 17:4-5).

Når Gud kalder dig noget, er det fordi han vil gøre dig til noget. Når Gud kalder dig hellig, er du hellig, fordi han har kaldt dig hellig. Det kan tage lidt tid at finde frem til hellighed i dit liv, men det er hans dekret til dig.

Bøn
Tak, Herre, for at du har kaldt mig. Jeg proklamerer, at du udfører dit kald i mit liv, for jeg er hellig. Amen.


Til 25 Jul: