Til Daglig Andagt
20 Jul: At Samarbejde

Jeg Er Et Lem Af Kristi Legeme
Af Derek Prince

"For ved den nåde, jeg har fået, siger jeg til enhver blandt jer,
at han ikke skal tænke højere om sig selv, end han burde tro; men at tænke således,
at man har en sund dømmekraft, som Gud har tildelt enhver et mål af tro.
For ligesom vi har mange lemmer i ét legeme, og alle lemmerne ikke har samme funktion,
således er vi, der er mange, ét legeme i Kristus og hver for sig lemmer af hinanden.” (Romerne 12:3-5, NASB).

Det fornyede sind leder os til vores rette plads på legemet. Vi kommer til at indse, at hver af os kun er ét lem, ufuldstændig på egen hånd, ude af stand til at fungere på egen hånd, som Gud har til hensigt, at vi skal fungere. For at være fuldstændige og fungere i overensstemmelse med Guds hensigt og plan, er hver af os nødt til at blive et lem på legemet. Vi skal være sammen med andre lemmer af en form for engagement, der gør os i stand til at arbejde sammen, og ikke kun som isolerede individer.

Når jeg rejser med fly, har jeg ofte undret mig over, at flyets navigationssystem nulstillede den bestemte lufthavn, og de to låste sig fast på hinanden. Flyet kom ned på det helt rigtige sted med præcis den rigtige hastighed for at lave en sikker og jævn landing. Jeg foreslår, at du tænker på dit fornyede sind som navigationssystemet i et fly. Når du synkroniserer dig selv med Guds Ånd, så bringer dit fornyede sind dig ned på det helt rigtige sted på legemet– du bliver et lem på Guds legeme, Kristi legeme, kirken.

Bøn
Tak, Jesus, fordi du gjorde mig til en del af dit legeme. Jeg proklamerer, at Herren bringer mig til det helt rigtige sted i hans legeme, fordi jeg er et lem af Kristi legeme. Amen..


Til 21 Jul: