Til Daglig Andagt
21 Jul: Behandle Hinanden Rigtigt

Jeg Er Et Lem Af Kristi Legeme
Af Derek Prince

Verden er fuld af alle slags mennesker. Bare ved at se på en persons ydre kan du måske sige: "Jeg ser ikke noget at blive begejstret for." Du kunne se dig i spejlet og måske sige det samme om dig selv. Men vi er nødt til at se under overfladen og se vores brødre og søstre som lemmer på Kristi legeme – mennesker, for hvem Jesus udgød sit blod og døde.

Hvis vi undlader at værdsætte og ære andre mennesker, sørger vi over Herrens hjerte, fordi Herren elsker alle nok til at dø for dem. Det gør Herren bittert bedrøvet, hvis vi har en forkert holdning til et lem af hans legeme, hvis vi ser ned på andre og fraskriver deres værdi.

Jeg tror, at det var problemet for folket i Korint, som Paulus talte om i to breve. Der var mange forkerte forhold mellem dem. De kunne ikke skelne Herrens legeme i hinanden (se 1 Kor. 11:29), og Paulus sagde:

"Derfor er mange svage og syge blandt jer, og mange sover [er døde]" (vers 30).

Jeg formoder, at denne grund meget vel kan være den største årsag til sygdom blandt kristne i dag. Jeg må med dyb beklagelse sige, at mange kristne slet ikke behandler hinanden som lemmer på Kristi legeme.

Bøn
Tak, Jesus, fordi du gjorde mig til en del af dit legeme. Jeg proklamerer, at jeg ved din nåde vil ære andre lemmer, idet jeg ser dem som individer, for hvem Jesus døde, for jeg er et lem af Kristi legeme. Amen.


Til 22 Jul: