Til Daglig Andagt
27. Feb: "Underfuld Og Vidunderligt Skabt"

Mit Legeme Er Et Tempel For Helligånden, Forløst, Renset Og Helliget Ved Jesu Blod
Af Derek Prince

I Salme 139:13-14 talte David til Herren og sagde:
“For du har dannet mit indre; Du vævede mig i min mors mave.
Jeg vil prise Dig, for jeg er underfuld og vidunderligt skabt;
underfulde er dine gerninger, og det ved min sjæl udmærket."

Han fortalte Gud med andre ord: "Du var der, da jeg stadig var i min mors mave; Du skabte mig."

Jeg spekulerer på, om vi indser, at vi er underfuld og vidunderligt skabt. Når jeg tænker på, hvad der var involveret i, at Gud skabte mit legeme og forsynede mig med en krop, føler jeg en følelse af ærefrygt. Jeg er underfuld og vidunderligt skabt, og jeg må aflægge regnskab over for Gud for, hvad jeg har gjort med det legeme, han gav mig.

Vi er så optaget af computere i dag – og de er virkelig vidunderlige redskaber. Men jeg vil gerne påpege, at langt de mest vidunderlige computere, vi nogensinde vil støde på, er vores egne legemer. Mange kristne er meget mere opmærksomme på deres computere end deres egen legeme. Når alt kommer til alt, hvis en computer fejler eller går ned eller bliver forældet, med lidt ekstra penge, kan vi købe en anden. Men når det menneskelige legeme svigter, når den computer går i stykker, er det enden. Der er ikke mere, der kan gøres.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod og din Helligånds værk. Jeg proklamere med ærefrygt, at jeg er underfuld og vidunderligt skabt. Mit legeme er et tempel for Helligånden, forløst, renset og helliggjort ved Jesu blod. Amen.


Til 28 Feb.