Til Daglig Andagt
17 Aug: Kristi Fylde: Gud Selv

Jeg Er Blevet Fuldkommen I Kristus
Af Derek Prince

"Sørg for, at ingen tager dig til fange gennem hul og vildledende filosofi,
som afhænger af menneskelig tradition og denne verdens grundlæggende principper snarere end på Kristus.
For i Kristus lever hele Guddommens fylde i legemlig skikkelse, og I er blevet givet fylden i Kristus." (Kolossenserne 2:8-10, NIV).

Det er mit mål - at gå ind i den fylde, der er blevet givet os i Jesus Kristus, som skal være vores ultimative mål og tilfredshed. Vi kan illustrere dette med en parallel til Moses tabernakel, som beskrevet i Det Gamle Testamente. Dens struktur var i tre sektioner: for det første den ydre gård; derefter, inden for det første forhæng, Helligdommen; og inden i det andet forhæng, Det Helligste. Igen, en enkel måde at skelne mellem disse er ved det lys, der er tilgængeligt i hver sektion.

I den ydre gård er lyset naturligt, leveret af solen, månen og stjernerne. I det hellige sted er der intet naturligt lys. Lyset leveres af den syv-grenede lysestage, hvor der antændes olie i skålene for at give lys. Når du først er inde i det hellige, lever du ikke længere efter dine sanser, men af tro.
Bemærkelsesværdigt, ud over det andet gardin, var der slet intet lys. Der var kun én grund til at komme ind: at mødes med Gud. Når en mand med et sandt hjerte gik ind over det andet slør, blev det herligt oplyst med Guds overnaturlige nærvær, kaldet shekinah. Det er det ultimative mål. Der er intet der lokker os ud over det andet slør undtagen Gud. Han giver ingen alternative attraktioner - det er Gud eller intet. Hvis Gud ikke kommer, efterlades du i totalt mørke. At leve med Gud som vores mål betyder, at vi ikke forfølger alternative attraktioner. Det er Gud selv, Gud alene. Det lys, jeg søger, er hverken naturligt eller kunstigt; det er overnaturligt - Guds tilstedeværelse.

Bøn
Tak, Herre, for dit arbejde i mig. Jeg forkynder, at det er Gud selv og Gud alene, som jeg søger – Kristi fylde – for jeg er blevet fuldkommen i Kristus. Amen.


Til 18 Aug: