Til Daglig Andagt
16 Aug: Fuldstændig I Kristus

Jeg Er Blevet Fuldkommen I Kristus
Af Derek Prince

Jeg var engang professionel filosof. Som sådan ledte jeg her, der og alle vegne efter svaret på livets problemer. Jeg kiggede i kristendommen, som den dengang blev præsenteret for mig, og konkluderede, at kristendommen ikke havde svaret. Jeg havde helt ret - det gjorde den ikke. Jeg vendte mig til græsk filosofi, jeg vendte mig til Yoga, jeg vendte mig til alle mulige latterlige ting. Så i 1941, i hærens kasernerum en aften omkring midnat, hvor ingen andre var vågne, havde jeg et personligt møde med Herren Jesus Kristus. Og i det møde opdagede jeg, at jeg havde mødt svaret.

Noget senere læste jeg noget, Paulus skrev om Jesus Kristus:

"I [ham] er alle visdoms og videns skatte skjulte" (Kolossenserne 2:3.

Jeg sagde til mig selv: Hvorfor skulle jeg længere grave rundt i menneskelig visdoms skraldespande, når alle skattene er gemt i Jesus Kristus? Og jeg tog en beslutning om, at Bibelen er bogen med svarene, og jeg besluttede at finde i den, hvad Gud har gemt i Jesus Kristus.

Nogle gange har jeg forvildet mig; nogle gange er jeg blevet afbøjet og afledt. Men Jesus er "Alfa og Omega, begyndelsen og enden, den første og den sidste" (Åbenbaringen 22:13) og "vor troens ophavsmand og fuldender" (Hebræerne 12:2). Vi er fuldstændige i ham. Hvis du nogensinde begynder at se udenfor Kristus, vil du finde alle mulige interessante teorier og stimulerende præsentationer, men du vil spise af skallerne, når du kunne leve af Faderens brød.

Bøn
Tak, Herre, for dit arbejde i mig. Jeg proklamerer at Jesus er svaret – Alfa og Omega, Begyndelsen og Enden, den Første og den Sidste, Troens Ophavsmand og fuldender. Jeg er fuldkommen i ham, for jeg er blevet fuldkommen i Kristus. Amen.


Til 17 Aug: