22 April: Vi Vil Blive Forløst

Jesus Blev Gjort Til Synd For Os,
For At Vi Kunne Blive Gjort Retfærdige Med Hans Retfærdighed
Af Derek Prince

Den næste del af "Den Romerske Recepten," den praktiske vejledning, findes i Romerne 6:11-13. Først, "regn jer selv døde" (v:11). Bibelen siger, at vi er døde - tro det! Paul sagde:

"Jeg er blevet korsfæstet med Kristus; det er ikke længere mig, der lever, men Kristus lever i mig" (Galaterne 2:20).

Paulus så Kristi korsfæstelse og død som sin egen. Han tænkte på den måde og talte på den måde og regnede det for sandt. Vi skal gøre det samme.

Trin to og tre er negative formaninger: "Lad ikke synden herske i dit dødelige legeme" (v:12) og "stil ikke dit legeme til rådighed for synd" (v:13). Før kunne vi ikke lade være med at give efter for synd; nu har vi et valg. Der er en kraft i os, der er større end synd. Vi er blevet befriet, retfærdiggjorte. Vi skal dog udøve vores vilje. Når fristelsen kommer, må vi bestemt og endelig sige: ”Nej! Jeg vil ikke overgive mit legeme eller mine lemmer! Jeg giver ikke efter for dig, satan; Jeg tilhører Jesus."

Trin fire er positivt: "overgiv dig selv til Gud" (v: 13). Vi kan ikke være uafhængige godsforvalter og forblive fri fra synd. Vi må vælge at tjene Gud i stedet for satan, ofre os selv som ofre til Gud, give alt, hvad vi er og alt, hvad vi har - uden at holde noget tilbage. Dernæst sagde Paulus: "stil jeres legme til rådighed for Gud" (v: 13). Overgiv hver del af dit legme til Gud, så han kan bruge den, som han vil til sin ære.

Resultatet er, at "synden skal ikke være din herre" (v:14). Vi er sat fri fra skam, fornedrelse, smerte – alt det onde synd bringer. Hvis vi følger den romerske recept – arbejder gennem vores identifikation med Jesu død, begravelse og opstandelse – vil vi blive udfriet.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamere at gennem identifikation med Jesus, vil jeg blive udfriet - fordi Jesus blev gjort til synd med min synd, så jeg kunne blive gjort retfærdig med hans retfærdighed. Amen.


Til 23 April: