Til Daglig Andagt
14 April: Helbredelse For Alle

Jesus Blev Såret For At Vi Kunne Blive Helbredt
Af Derek Prince

"Da aftenen var kommet, bragte de mange, som var dæmonbesatte, til ham. Og han uddrev ånderne med et ord og helbredte alle, der var syge, for at det skulle gå i opfyldelse, som var talt ved profeten Esajas, idet han sagde: 'Han tog selv vore skrøbeligheder og bar vore sygdomme.'" (Matthæus 8:16–17).

Matthew brugte to ord for fysiske problemer: "svagheder" og "sygdomme". For at skelne mellem dem kunne vi definere skrøbelighed som svagheder – de ting, vi er udsat for, såsom allergiske reaktioner og bistik; sygdomme, vi kunne definere som egentlige sygdomme, såsom kolera eller influenza.

Matthæus skrev, at Jesu helbredende tjeneste var opfyldelsen af Esajas 53 og understregede, at Jesus "helbrede alle“. Hvorfor? Fordi i Guds evige råd havde han allerede taget vores sygdomme og båret vores smerter. Det er gode nyheder! Hvis kirken virkelig troede på det, ville evangelisering være ret simpel.

At tage til Pakistan var en afslørende oplevelse for mig, fordi befolkningen er 98 procent muslim. Vi havde så mange som 16.000 mennesker til vores møder uden meget reklame. Hvorfor? Fordi vi bad for de syge – og de blev helbredt. Ikke dem alle, mere som bare nogle få af dem. De blinde så, de døve hørte, de lamme gik. Tro mig, der er ikke noget problem at få en skare, når helbredelser opstår. Det er den første metode i Det Nye Testamente til at tiltrække folk.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamere at ved Jesu offer er Guds helbredelse tilgængelig for alle, inklusiv mig selv, fordi Jesus blev såret for at jeg kunne blive helbredt. Amen.


Til 15 April: