15 April: Tilegne Helbredelse

Jesus Blev Såret For At Vi Kunne Blive Helbredt
Af Derek Prince

I 1943 var jeg syg og tilbragte mange måneder på hospitalet. En kvinde fra Frelsens Hær kom på besøg og bede for mig. På det tidspunkt modtog jeg dette ord fra Gud: "Tænk på værket på Golgata; et perfekt værk - perfekt i enhver henseende, perfekt i alle aspekter." Jeg har overvejet denne udtalelse lige siden, og jeg har kun berørt udkanten af, hvad der fandt sted ved korset. Det er en perfekt gerning. Uanset hvilket aspekt vi ser på korset, er det fuldbragt. Uanset hvilken type hjælp vi har brug for, er det afgjort for evigt på korset.

"Det lyder nemt," siger du måske, "men hvordan kan vi tilegne os det?" Med hensyn til helbredelse undrer mange mennesker sig: Hvordan kan jeg vide, om det er Guds vilje at helbrede?

Hvis vi er Guds børn, stiller vi det forkerte spørgsmål. Helbredelse er børnenes brød. Jesus sagde:
"Det er ikke godt at tage børnenes brød og kaste det til de små hunde [vantro]" (Matt 15:26).
Den føniske kvinde havde det rigtige svar: "Herre, jeg har ikke brug for et brød. Bare giv mig en krumme, og den får dæmonen ud af min datter." Den kvinde havde virkelig tro - meget mere end de børn, der havde hele brødet, tilbudt og stadig var syge! En far er måske ikke i stand til at give sin familie is eller T-bone steaks, men enhver far har en forpligtelse til at sørge for brød. Gud Fader har lagt børnenes brød på bordet - dit og mit.

Jeg omformulerer spørgsmålet på denne måde: Hvordan kan jeg tilegne mig den helbredelse, der allerede er givet? For den troende er helbredelse og forsoning aldrig i fremtiden. Det er nu op til os at tilegne os vores arv. Alt er tilvejebragt for os i testamentet - viljen beseglet ved Jesu død.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamere at jeg nu tilegner mig Jesu fuldbragte værk på Golgata – for Jesus blev såret, for at jeg kunne blive helbredt. Amen.


Til 16 April: