2023 Menu
7 To Veje 4
Uge 7, 2023
af Rick Joyner

Kristne kirkesamfund og institutioner har mistet et stort antal mennesker i de seneste årtier. Men i de sidste par år er dette accelereret efter nationale og internationale kriser som COVID-pandemien. Selvom dette kan lyde kontraintuitivt, er dette et tegn på, at den store bevøgelse af Guds nærmer sig. Dette er beskæringen af Guds træ, så det kan bære mere af den frugt, der kommer.

De største vækkelser og bevægelser i Skriften og i historien blev altid forudgået af åndelig utilpashed, udbredt frafald og storstilet tilbagefald fra troen. Guds største bevægelser er dukket op i tider med stort åndeligt mørke. Det tiltagende mørke i vor tid bør således ikke afskrække os, men snarere vække os til at se, vente og forberede os på de store ting, Gud er ved at gøre.

Når vi gør os klar til den store tsunami bølge af Ånden, som nærmer sig med hastige skridt, lad os bruge vores tid klogt på at gøre alt, hvad vi kan, for at forberede os til at blive brugt i den. Enhver dygtig surfer ved, at de først skal se, hvor bølgen vil bryde, og derefter placere sig på plads og bevæge sig i den rigtige retning, når den ankommer.

Den første og vigtigste ting, vi kan gøre for at forberede os, er at styrke vores forhold til Herren. Ligesom Israels børn i ørkenen har vi brug for frisk manna fra himlen i begyndelsen af hver dag. Jesus sagde, at han var Manna, der kom ned fra himlen (Joh 6:49-51). Vi har brug for et nyt møde med Jesus hver dag og en frisk åbenbaring af hans herlighed for at ændre os til hans billede, så vi kan være som ham og udføre hans gerninger. "Det vigtigste er at holde det vigtigste det vigtigste" og at forfølge, kende og følge Herren er "det vigtigste."

Det næstvigtigste, vi kan gøre for at være en del af det, Gud gør i disse tider, er at finde vores rette plads på hans legeme, kirken. Vi kan ikke rigtigt forholde os til Hovedet uden at være rigtigt relateret til Hans legeme. At være rigtigt relateret til legemet betyder at være på det rigtige sted og fungere i vores rolle og kald.

Hvis vi ikke kan finde vores rolle og kald, er vi det forkerte sted. De fleste kristne, der ikke kan finde et kirkeligt organ, hvor de kan passe, befinder sig i den forkerte geografiske placering. Det er fordi de valgte at bo der af et utal af andre grunde end hovedårsagen til at de skulle træffe vigtige livsbeslutninger – for først at søge hans rige.

Når vi, der følger kongen, træffer store beslutninger baseret på andre årsager end vores primære formål, vil vi aldrig finde vores plads eller sande fred og glæde i hans rige. Vi kan stadig modtage mange velsignelser. Men Herren vil velsigne mange ting, han ikke vil bo i. Der er stor forskel på et liv, der leves i hans nærhed, og et liv, der modtager nogle af hans velsignelser.

Husk altid, at Vejen ikke er en formel eller vej at følge; vejen er en person. Og Sandhed er ikke kun at have nøjagtige doktriner, selvom vi bør forfølge dette. Sandheden er også en person, vi skal lære at kende og følge. Og vigtigst af alt er denne person kaldet til at være vores liv. Hvis denne person ikke er vores liv, er det tvivlsomt, om vi også kender vejen eller sandheden.

Ugens Ord 8
OP