2023 Menu
40 Kongerigets Tegn 23
Uge 40, 2023
af Rick Joyner

I en forrige studie vurderede vi, at kun en lille brøkdel af, hvad mange anser for at være kirken, faktisk er den sande kirke. Dette er blevet bekræftet ved en undersøgelser, der har fundet ud af, at kun en lille del af evangeliske kirkemedlemmer endda bliver født på ny. At tro og efterleve en lære er ikke det samme.

I en to og en halv dags profetisk oplevelse, jeg havde i 1987, blev jeg vist et panoramaudsigt over kommende begivenheder, som har udspillet sig siden dengang. Jeg skrev om dette i min anden bog, Høsten. I dette syn blev jeg vist skarer af dem, som var samlet i sidste dages høst, som betragtede sig selv som kristne. De troede på læren nogle var trofaste kirkemedlemmer, og nogle var endda kirkeledere. Selvom de troede, at "Du skal fødes på ny" (se Joh 3:7) , var de det ikke. I stedet for arbejde i høsten var de en del af høsten.

At bedømme, hvem der er født på ny, og hvem der har snydt sig selv til at tro, at de er det, men ikke er det, er over vores lønklasse. Som apostlen Paulus sagde: "Herren kender dem, der er hans" (2 Tim 2:19). Alligevel lærte Jesus også: "Du skal kende dem på deres frugter" (se Matt 7:16). Denne "frugt", vi bør kigge efter, er langt mere end at være søde mennesker. Frugt erforplantnings-processen for flere træer. Genskaber vi vores tro på andre?

Herren sagde, at de grene, der ikke bar frugt, ville blive skåret af eller beskåret (se Joh 15:2), så dette er et kritisk spørgsmål. Kun Ånden kan afføde det, som er af Ånden (se Joh 3:6), og at tro og efterleve en lære er ikke det samme. Nøglen til at bære frugt er at blive i ham, som vi også bliver instrueret i Johannes 15. Hvis vi gør dette, kommer der frugt, ligesom træer ikke behøver at stræbe efter at bære frugt. Frugttræer plantet i god jord vil bære frugt, ligesom vi vil bære frugt, hvis vi bliver i ham.

For at blive i Kristus og være rigtigt forbundet med Hovedet, må vi også være forbundet med hans legeme, kirken. Hvad hvis vi ikke kan finde et kirkeligt organ, vi passer ind i, som mange hævder? Så er vi det forkerte sted. Vores hyrde kaldte ikke på os og lod os så klare os selv. Han kaldte os til at være lemmer af hans legeme, som vi skal være forbundet med. Selvom det kan virke som om, at der ikke er en moden gruppe af troende nogen steder på jorden, der lever op til den bibelske standard, har Herren altid en rest. Han har måske endnu ikke en i vores region, fordi han har ventet på, at vi og andre som os skulle blive forlovet og blive den del, vi var kaldet til at være.

Igen, vi kan ikke med rette være forbundet med Hovedet, hvis vi ikke også er forbundet med Hans legeme, kirken. Vi har fået det samme kald som Abraham – at stræbe efter så få kan se – byen Gud bygger, ikke byens mennesker bygger. Denne by er den mest herlige bolig, fordi den er Guds bolig. Når vi først ser denne by, er det umuligt at blive imponeret over noget, vi eller noget andre kan bygge. De, der ser hans by, er alt andet kun ruiner. Det er til dette, vi er skabt, og for dette skal vi leve.

De, der ikke er på jagt efter denne Guds by, har endnu ikke set byen, som de er kaldet til. For dem, der har set den, er det svært at overveje andet. I profetiske oplevelser har jeg set og oplevet denne by. Jeg har haft himmelske oplevelser andre steder langt større end i nogen drøm, men alligevel intet kan sammenlignes med hans by. Hans by var fyldt med mennesker, der var ekstraordinære, engagerende og vidunderlige uden for fantasi. Endnu mere spændende var det liv, der var i dem; det var så smitsomt, at jeg aldrig ville væk. Dette liv var Herrens nærhed. Det er, hvad kirken er kaldet til at være, og dette kommer til jorden. Hvis vi er kaldet til at være en del af dette, er vi kaldet til at gøre vores del for at bygge det. Det gør vi ved at finde vores plads og vokse i den.

Ugens Ord 41
OP