2023 Menu
34 Kongerigets Tegn 17
Uge 34, 2023
af Rick Joyner

Efterhånden som tiden nærmer sig den bibelske profeti, der erklærer sammenbruddet af menneskers riger og imperier, og fremkomsten af Guds riges herredømme i den kommende tidsalder, er vi her for at hjælpe med at forberede os på sidstnævnte. Som vi talte om i sidste uge, begynder denne forberedelse med, at hans rige vokser i os. Et aspekt af denne forberedelse er at vokse i troen og viden om, hvem der virkelig har autoritet. Det vigtigste spørgsmål at stille er dette: vokser hans autoritet i os?

At få Guds autoritet til at vokse i vores liv er en del af grundlæggende kristen modenhed. Efeserbrevet 4:13 erklærer, at vi bør gøre dette, "indtil vi alle opnår troens enhed og kundskaben om Guds Søn, til et modent menneske, til størrelsen af den vækst, som hører til Kristi fylde.” Hvor sker dette? Er der nogen mennesker på jorden lige nu, som har nået til "det modne menneske, til det mål af den vækst, som hører til Kristi fylde?" Dette bør være et primært mål for enhver troende.

Jeg kender ingen steder, dette er blevet opnået, og kun nogle få kirker, hvor dette endda er et mål. Alligevel vokser mange i dette. Der er dog stadig spørgsmål: Er vi blandt dem? Kommer vi tættere på ham dagligt? Kan vi se tilbage på denne uge og se fremskridt? Vi kender måske ikke mange kristne, der vurderer deres åndelige liv på denne måde, men alligevel bliver vi formanet i 2 Kor. 13:5: “Prøv jer selv for at se, om I er i troen; undersøg dig selv! Eller erkender I ikke dette om jer selv, at Jesus Kristus er i jer – medmindre I sandelig fejler prøven.”

At være selvfokuseret er ikke, hvordan vi modnes i Kristus. Vi søger ham for at bliver forandret ved hans herlighed. Et niveau af selvevaluering, vi skal forstå, er dog, hvor vi er på vores rejse, og hvor vi skal hen næste gang. Til dette skal vi vide, hvad Herren arbejder på i vores liv for at måle vores fremskridt.

For eksempel er vi alle kaldet til at vokse i Guds kærlighed. For det første skal vi vokse i vores kærlighed til Gud, så hvis vi beholder ham som vores første kærlighed, vil vi vokse i vores kærlighed til hinanden. Da vi i Skriften bliver opfordret til at "kultivere" tro og trofasthed (se Salme 37:3) , er vi nødt til at forberede jorden for den sæd, Gud sår i os, og derefter vande vores hjertes mark med hans sandhed. Dernæst skal vi holde det ukrudt fra denne verdens bekymringer og ængstelser. Endelig skal vi beskytte det mod rovdyrene, der stjæler frø og frugt. Alt dette kræver bevidst hengivenhed.

Da Herren begyndte at arbejde på min utålmodighed, besluttede jeg at anerkende enhver forsinkelse og afbrydelse som en mulighed for at vokse i tålmodighed ved at takke ham for hver enkelt. Det tog tid, men jeg bemærkede, at mange af de afbrydelser og forsinkelser, der plejede at irritere mig, gjorde det ikke længere. Slagtilfælde gjorde ikke kun selv de simpleste ting meget sværere, men det fik dem også til at tage langt længere tid. Da jeg omfavnede dette, følte jeg mere fred i mit liv.

Det bedste af det hele var, at jeg begyndte at genkende Herrens hånd og stemme langt mere end før. Dette fik mit livs kvalitet og glæde til at øges ud over noget, jeg tidligere har oplevet, selvom jeg allerede havde betragtet mig selv som blandt de mest velsignede mennesker nogensinde. Tålmodighed er en Åndens frugt, fordi det kræver tro og tålmodighed at arve løfterne (se Hebr. 6:12). Omfavn disciplinen med at vokse i tålmodighed, og du vil opleve det.

Ugens Ord 35
OP