2019 Menu
Den 2den Amerikanske Revolutions/Borgerkrig 9
af Rick Joyner.

Et af de spørgsmål, jeg oftest bliver stillet om denne kommende anden amerikanske revolutions-/borgerkrig, er, hvornår den vil bryde ud. Jeg har ikke modtaget noget om timingen, men siden jeg udgav denne drøm, har jeg modtaget beskeder fra flere profetiske personer, der har givet ord om, at borgerkrig ville bryde ud i Amerika i 2021. En begrundelse, som nogle har givet for dette, er, at Trump bliver valgt til en anden periode, og dette vil forværre vores splittelse i vold. Måske.

Jeg hører jævnligt ord, der tilskrives mig, som jeg aldrig har givet. Ofte er de det modsatte af, hvad jeg tror. Sådan har det været med profetier fra begyndelsen, og vi ser det hos mange af de bibelske profeter – de måtte kæmpe med ord fra andre, der modarbejdede deres. Derfor er det stadig vigtigere for os ikke blot at søge at høre ord fra Herren, men at høre Ordet selv. Vi skal kende hans stemme og følge Lammet, ikke kun profetiske ord.

Noget som en revolutions-/borgerkrig er så dramatisk og dens konsekvenser så store, at det kan overskygge næsten alt andet. Den vigtigste begivenhed, der nu udspiller sig i vores land, er en anden stor opvågning. Med opvågningen kan vi forvente, at vækkelser bryder ud i forskellige dele af landet, såvel som en stor åndelig hunger efter at kende Herren. Dette er langt vigtigere end den revolutionære/borgerlige krig og vil være en hovedfaktor i udfaldet af denne konflikt.

Ting i det naturlige er ofte parallelt med det, der sker i Ånden, og der begynder også en stor revolution i kirken. Ligesom revolutionen, der vil genoprette forfatningen som "landets højeste lov," kommer en stor revolution til kirken for at genoprette den til det solide bibelske grundlag for, hvad kirkelivet skal være, og endda hvad ægte kristendom er.

I øjeblikket har kun en lille del af amerikanske borgere læst forfatningen og borgerrettighedslov. Vores tjenestes advokat tog forfatningsret på jurastudiet, og hans klasse henviste aldrig til forfatningen. De brugte al deres tid på at studere højesterets afgørelser, fordi højesteretten har tilranet sig forfatningens plads som landets højeste lov, og ved at gøre dette er det blevet kilden til de største splittelser, der vokser i vores land.

Ligeledes er kirken fyldt med lærere og undervisning, der er adskilt fra Skriften; tværtimod er undervisningen mest baseret på menneskelig tænkning og visdom. Et populært evangelisk tidsskrift foretog en undersøgelse af, hvad det udgav, og fandt ud af, at mindre end én procent af de artikler, de udgav, havde en enkelt henvisning til Skriften. Dette er fra kirkebevægelsen, der er mest stolt af at være hengiven til Skriften. Spurgeon sagde engang, at han kunne finde ti mænd, der ville dø for Bibelen for hver, der ville læse den! Det er stadig sandt.

Der har aldrig været noget, og vil aldrig være noget, så revolutionært som rigets evangelium. Dette er evangeliet, som Jesus og hans disciple forkyndte, men det er ikke rigtig blevet forkyndt siden. Der har aldrig været skrevet noget - og vil aldrig blive - så revolutionært som Skriften. Ligesom vi kan pege på afvigelsen fra vores grundlov som roden til stort set enhver krise i vores regering og land, kan vi ligeledes pege på roden til de store kriser i kristendommen og kirken til vores afvigelse fra sund, bibelsk sandhed. Hovedsvaret på kriserne i vores land og kirke er at vende tilbage til det grundlag, som er givet os i grundloven og Bibelen.

Det vigtigste, vi kan gøre for at være forberedt på tiden, er at 1) komme tættere på Herren, 2) lære hans stemme bedre at kende for vores personlige vejledning, 3) finde vores plads i hans legeme, kirken, 4) få den undervisning, træning og udrustning, som vi har brug for for at fungere i vores tjeneste (som enhver kristen har), og 5) lære Bibelen at kende for os selv.

Nogle af de mest populære lærer som kristne omfavner i dag, findes ikke i Bibelen, og mange er endda i modstrid med dens lære. Peter advarede om læren om, at "de ustabile og ulærde fordrejer, ligesom de gør Skrifterne, til deres egen ødelæggelse" (2 se Peter 3:16). Så manges tåbelighed til at følge dem, der foregiver og er afbrudt fra sandheden, er årsagen til meget af den ødelæggelse, som vi er på vej mod.

Når en politiker i dag udfordrer noget som "forfatningsstridigt", er det oftest forfatningsstridigt, hvad de promoverer. Ligeledes gælder det samme for kirkeledere, der erklærer, at noget er bibelsk eller ej, når det modsatte af, hvad de siger, er sandt. Da han blev spurgt om tegnene på tidens afslutning, var det første, Herren sagde, "Lad dig ikke bedrage." Mange af de andre profetier om slutningen af denne tidsalder fremhæver, hvordan bedrag vil være et primært kendetegn på denne tid. Vi er der nu.

Modgiften? Adlyd Missionsbefalingen og gør disciple, ikke kun omvendte. De, der ikke har en hengivenhed til og kærlighed til sandheden – og visdommen og hos Berøanerne dem af ædel karakter, der selv søgte i Skriften for at tjekke ud, hvad apostlene lærte – vil blive bedraget. Begynd med at studere, hvad Jesus sagde om sine disciple. En sand Kristi discipel har det største fokus i deres liv at kende deres Mester, lære om ham og blive som ham og udføre de gerninger, som han gjorde. Denne type radikal, revolutionær kristendom er ved at blive frigivet på jorden igen. Det vigtigste, vi kan gøre for at forberede os på det, der kommer, er at blive hans discipel, ifølge hans definition af, hvad det er.

Ugens Ord 10
OP