2019 Menu
Den 2den Amerikanske Revolutions/Borgerkrig 48
af Rick Joyner.

Det er ikke kun i Amerika, at der er et stigende sammenstød mellem lys og mørke. Som de bibelske profeter forudså, vil dette blive en verdensomspændende konflikt i slutningen af tidsalderen. Herren, hans apostle og hans profeter gav alle instruktioner i, hvordan de skulle forberede sig til dette. Dette er ikke noget, vi bør frygte, men snarere være beæret over, at vi blev udvalgt til at leve på sådan en tid som denne – at se Herrens herlighed åbenbaret og hans ultimative sejr over det, som har holdt jorden i trældom.

Som vi gentagne gange har dækket, sagde Herren, at når vi ser disse ting, skal vi 1) stå fast , 2) se op og 3 ) glæde os, fordi vores forløsning er nær. Vi må aldrig miste vores beslutning om at stå for det, vi tror, uden at gå på kompromis eller overgive os en tomme foran korsets fjender. Vi har dette mod, fordi vi holder vores øjne på tingene ovenover, på ham, som sidder på tronen over al magt og magt og herredømme. Hvis vi gør disse ting, vil vi have Herrens glæde, som er vores styrke. Glæde er et kendetegn for dem, der følger Herren.

Alligevel går vi ind i tidernes ultimative kamp. Det er fatalt at gå ind i enhver kamp uden viljen til at vinde. Vi er sikret i Esajas 60:1-3 og andre profetier, at de, der bærer Herrens herlighed, vil vinde, og at nationerne vil komme til lyset af deres opstandelse. Vi har dette sikre Guds ord, som ikke kan fejle, så vi må beslutte, at vi kæmper for total sejr, ikke bare for at tage noget tilbage. Der er vigtige defensive strategier, vi til tider skal bruge, men du vinder aldrig, mens du spiller forsvar. Vores mål må være at gå i offensiven, at gribe initiativet og ikke opgive det, før sejren er fuldendt.

Det er et grundlæggende militært princip, at man ikke kan besejre en fjende, man ikke kan se. Vi skal se og forstå, hvad vi kæmper imod for at besejre det. Skriften advarer om, at vi ikke skal være uvidende om fjendens planer eller strategier. At kende disse giver os en stor fordel. De er nemme at forstå, fordi de ikke har ændret sig siden begyndelsen af menneskehedens historie. Alligevel bruger fjenden forskellige forklædninger og facader til konstant at implementere sine strategier gennem uventede kilder. Vi må skelne dem, han bruger i dag.

Kampen foregår på tre niveauer: personligt, for kirken og for vores nationer. Der er forskellige måder, vi kæmper på på hvert af disse niveauer, men der er også nogle måder, der er fælles for hver enkelt. Vi vil dække disse mere i dybden, mens vi fortsætter dette studie men grundlæggende for at kæmpe på alle områder er at vide, hvem vi er kaldet til at være, og hvad vi er kaldet til at gøre. Det er den grund, vi skal tage og aldrig overgive os. Hvert individ, hver kirkemenighed og hver nation er i "Beslutningens Dal." Hver nation står lige nu over for de udfordringer, der vil afgøre, om det er et "får" eller en "bukke" nation, når Herren vender tilbage.

Det meste af mit liv har min lære og skrifter været viet til kirken og vores formål som kristne. Det var omkring to årtier siden, at jeg blev kaldet til at gå dybere i forståelsen af vores nationale arv og formål. Jeg fik dette som en prioritet i 2014, selvom jeg altid vil fortsætte med at styrke og forberede individuelle kristne og Kristi legeme til tiden. Alle disse hænger sammen, så at vinde i én vil også betyde sejr i de andre. Det er derfor, at jeg nu i stort set alle mine læresætninger og budskaber adresserer hvert af disse niveauer.

I 2 Kor. 13:5 bliver vi bedt om at "prøve jer selv for at se, om I er i troen." Det betyder, at vi bør evaluere os selv regelmæssigt for at se, hvor vi er i vores kristne vækst. Jeg har forsøgt at gøre dette hvert år, især for at se områder med svagheder eller fæstningsværker i mit liv, som skal overvindes. Selvom jeg har nået mange mennesker og udrettet mange ting, vandrede jeg så sent som for fem år siden kun i en brøkdel af den kraft, autoritet og sejr, jeg burde have gået i. En ny beslutning kom ind i mit liv i 2014, og siden da har jeg haft sejre over fæstninger, der har hindret mig i lang tid. Det bedste af det hele er, at jeg er kommet tættere på Herren hvert år. Sidste år var langt det bedste år i mit liv, og i år går det meget bedre! Jeg vågner næsten hver dag med en ubeskrivelig glæde over Herren og håb for fremtiden. Dette håb er baseret på det, jeg har fået vist.

Vi kan se på Kristi legeme og tænke, at det ikke har gjort det godt. I øjeblikket er Kristi legeme samlet set mindre end 10% af, hvad det kaldes til at være. Jeg er ikke afskrækket af dette. Jeg ser på det som den utrolige fordel, vi har. Selvom vi stadig kun er en brøkdel af, hvad vi er kaldet til at være, er Kristi legeme stadig den mest magtfulde enhed på planeten. Tænk bare på, hvordan det vil være, når det når 20%!

En stor opmuntring, jeg har, er, at jeg ser nogle af de samme ting virke i Kristi legeme, som begyndte at virke i mig, før min sjæl brød ud i 2014. Jeg kan også se dem i vores land. Det, der skete i mig personligt, var en åndelig opvågning ud over noget, jeg havde oplevet før. Før dette havde jeg et liv med spektakulære åndelige oplevelser, møder med Herren og åbenbaring om mange ting. Jeg troede, jeg havde det godt og anede ikke, at der var ved at være sådan et udbrud og acceleration i mit åndelige liv. Jeg har haft større møder og flere åbenbaringer i de sidste fem år end i de foregående femogfyrre, og det fortsætter med at stige. Jeg tror, at Kristi legeme og vores nation er ved at have lignende oplevelser. Disse kaldes "opvågninger."

Du behøver ikke at vente på Kristi legeme eller nationen for at få din opvågning. Det er op til dig, hvornår du har din. Hvis du søger ham, vil du finde ham. Hvor meget ønsker du ham? Den kommende "Great Awakening" vil blive sat i brand og brændstof for de mange individer, der ledte ved ikke at vente på at blive ledt. Disse vil have presset sig ud over deres medmenneskers åndelige grænser og besluttet, at de var nødt til at have mere af ham nu!

Ugens Ord 49
OP