2019 Menu
Den 2den Amerikanske Revolutions/Borgerkrig 20
af Rick Joyner.

"Det er de tider, der prøver menneskers sjæle." ~Thomas Paine.

Det vil hjælpe os med at navigere gennem disse tider, hvis vi forstår, at disse tider er beregnet til at prøve os. De største profeter, de største sjæle og de største ledere opstår i de mørkeste tider. Hvis vi lever til disse tider, så er vi skabt til dem. Gud tillader ikke hårde tider at straffe os, men snarere at gøre os til det, han har kaldt os til at være. Han tillader dem, fordi han elsker os og tænker højt om os.

Herren bruger titlen "Hærskarers Herre" over ti gange mere end alle sine andre titler. Han er en kriger. Alligevel får vi at vide i Romerne 16:20, at det er "Fredens Gud," der knuser Satan under vores fødder. Guds fred er ikke frihed fra konflikt, men det er den tillid, vi har til Gud under konflikten. For at se rigtigt gennem stormene, må vi bevare den fred, der kommer af at se Hvem der sidder på tronen højt over al magt og autoritet og herredømme. Ligesom Peter gik på bølgerne, mens han holdt øjnene på Jesus, men begyndte at synke, da han fokuserede på bølgerne, skal vi se bølgerne for at forstå tiderne, men vi fokuserer ikke på dem. Vi holder vores fokus på Jesus, og ved dette synker vi ikke.

I dette studie ser vi kun overfladisk på, hvor snoet og afsporet vores føderale regering er blevet. Der er andre store problemer, som vi ikke har berørt, såsom "den dybe tilstand." Også disse skal tages op og løses, hvis folkets regering skal blive genoprettet. Det, vi står over for, er mere end skræmmende, det er umuligt – og vi er sandsynligvis i bedre form end næsten noget andet land! Men her er en indsigt, der kan hjælpe dig: sådan har det været fra historiens begyndelse.

Siden efteråret har menneskeheden vaklet på randen af katastrofe. Næsten hver generation er faldet ud over kanten på en eller anden måde, men alligevel gjorde Gud os så utroligt ressourcestærke, at vi bliver ved med at kravle op af dybet og på en eller anden måde når nye højder. Så har vi en tendens til at glemme Gud, som tog os op igen, og vi driver stadig tættere på kanten, indtil vi går over den igen.

Så hvis vi gennemgår alt det, der kommer i den anden amerikanske revolutions-/borgerkrig – og vi får vores regering tilbage på den solide grund til at følge Herren – kunne dette ske igen, hvis Herren tøver? Det kan. Læs Israels historie i Skriften. Det er en kontinuerlig cyklus, hvor Herren velsigner dem med velstand og fred, så driver de fra Herren og mister hans sikre beskyttelse. De bliver erobret, plyndret og gjort til slaver af deres fjender, og så råber de til Gud, og det begynder forfra.

Så hvorfor bruge alle vores kræfter og tid på noget, der bare kunne gå galt igen? Først gør vi det for Herren. Så gør vi det for vores familier og vores naboer, fordi det er det rigtige at gøre. Ikke alle vil være gode forvaltere, men vi må beslutte, at vi vil gøre det bedste, vi kan for Gud og hans folk, mens det er vores tid.

Dette liv er blevet kaldt "træning til at herske." Dette er bibelsk. Da dette er sandt, vil det hjælpe, hvis vi bevarer vores håb i Guds rige, som helt sikkert vil komme. Så vil Guds vilje ske på jorden, som den sker i himlen. Dette liv trænes til at være en del af Hans regering dengang, ikke kun nu. Som vi får at vide i Kolossenserbrevet 3:1-2: "Derfor, hvis du er blevet oprejst med Kristus, så bliv ved med at søge det ovenover, hvor Kristus er, siddende ved Guds højre hånd. Sæt dit sind på det ovenover, ikke på det, der er på jorden."

Vi skal bevare vores tillid og vores hengivenhed til Herren og tingene i himmelen, ikke tingene på jorden. Derfor må vi beslutte os for at kæmpe den gode kamp og aldrig give op, selv når det ser ud til, at der ikke er håb om succes i det naturlige. Hvis det ser ud til, at der ikke er noget håb om succes, er det, fordi vi ser på det jordiske i stedet for det himmelske. Vores Gud, der "strakte himlen ud som et teltforhæng" (se Salme 104:2), kan løse ethvert problem på jorden så let, at han ikke engang svede.

De ti onde spioner troede ikke, at de kunne tage det forjættede land på grund af, hvor store kæmperne var. Joshua og Caleb mente ikke, at giganterne var et problem, fordi de ikke så på deres størrelse eller på deres egen størrelse. Tværtimod så de på størrelsen af deres Gud. Vi skal gøre det samme.

Husk altid at "Det vigtigste er at holde det vigtigste det vigtigste." Det vigtigste, vi er kaldet til at gøre, er at elske Gud. Når den store dommedag kommer, er det vigtigste, vi vil blive dømt på, hvor højt vi elskede ham. Vi elsker hans folk, og vi elsker nationerne, fordi de er hans arv, og vi ønsker, at han skal have den bedste arv fra vores nationer som muligt. Vi elsker folket, fordi de er hans børn, og vi ønsker at gøre alt, hvad vi kan, for at se, at hans børn bliver beskyttet, sørget for og har den bedst mulige regering – en, der virkelig er "for folket."

Paulus skrev, at han gjorde alt for evangeliets skyld (se 1 Korinterbrev 9:23). Vi forkynder ikke et politisk partis eller Amerikas evangelium, men om et meget større, der kommer. Vi arbejder bare på at forberede vejen til det. Det her er sådan vi gør det.

Ugens Ord 21
OP