Til Oversigt 2018
Bryd Kredsløbet – Åbenbaringens Bog 8
Rick Joyner

I Joh. Åbenbaring ser vi en cyklus, der ligner Israels historie i skrifterne. Efter at have taget deres land og glædet sig over Guds godhed og trofasthed, glemte den næste generation ham. Et skred ind i korruption og frafald var resultatet, hvilket medførte trældom og lidelse. Til sidst ville dette få folket til at omvende sig, og Gud ville frelse dem fra deres trældom og genoprette dem. Så begyndte de hurtigt at glide ind i ondskab, trældom og fattigdom, indtil de omvendte sig igen.

Vi ser den samme cyklus i kirkens historien og i kirken som helhed, herunder i stort set enhver kirkebevægelse. Vi kan endda se det hos individuelle kristne. Vi ville være bedre stillet, hvis vi bryder denne cyklus, og svaret på, hvordan vi gør dette, er i Joh. Åbenbaring, såvel som sået i hele Bibelen.

Når vi fortsætter med denne undersøgelse, bør dette være et af vores hovedmål: at forblive trofaste og ikke bare elske Gud, men at vokse i vores kærlighed til ham og hinanden uden konstant at driver med vinden.. At elske Gud er den højeste prioritet i vores liv, og det er noget, vi skal beslutte os for at gøre. Vi skal også stå for Guds sandhed og imod de ting, der ødelægger mennesker. Vi gør dette ud fra et oprigtigt ønske om at frelse Som vi diskuterede i sidste uge, foretrækker Gud barmhjertighed frem for dom, og det skal vi også. Selvom der er en tid, hvor barmhjertighed ikke vil blive modtaget, og dommen er uundgåelig, er Herren bedrøvet over dette, og det burde vi også være.

Vi skal selvfølgelig også huske på, at vi alle er kommet til kort og har modtaget nåde og barmhjertighed. Det er dog skillelinjen. Vi erkendte vores synd og vendte os fra den og modtog heldigvis hans nåde og barmhjertighed. Men de, der har forhærdet sig mod Herren og hans barmhjertighed og nåde, har fordømt sig selv.

Joh. Åbenbaring 16 beskriver de syv engle med de syv skåle af Guds endelige vrede udgydt på jorden. Som vi læser i v: 1: "Da hørte jeg en høj røst fra templet sige til de syv engle: 'Gå hen og hæld Guds vredes skåle ud på jorden." (Åb. 16:1) Disse syv stemmer ikke overens med de syv åbenbarede tidslinjer for de syv kirker, trompeter osv. Men alle åbenbarer sig efter dyrets mærke.

I det foregående kapitel af Joh. Åbenbaring så vi "templet for vidnesbyrdets telt i himlen åbnet." (se Åb 15:5) Så denne befaling kommer fra Guds tempel, men hvad er forskellen mellem hans tempel på jorden, kirken og hans tempel i himlen? På grund af princippet om, at de ting, der frigives i himlen, også frigives på jorden, og omvendt, antages det, at Guds tempel i himlen også er hans kirke. Den bestå af hans trofaste fra begyndelsen. Disse har afsluttet deres forløb i dette liv, men de er stadig engageret i at gå i forbøn for begivenhederne på jorden, som vi ser i denne åbenbaring.

Et primært formål med Herrens tempel er at være et "bedehus for alle nationer." I de sidste par årtier er forsamlinger viet til kontinuerlig bøn og forbøn vokset fra mindre end et dusin til over tyve tusinde. Efterhånden som denne vækst fortsætter, kan vi forvente, at denne "kraftige stemme" fra templet vil stige.

Ugens Ord 9
OP