Til Oversigt 2018
Jordens Fornyelse – Åbenbaringens Bog 41
Rick Joyner

Vi kommer nu til Åb. 21:1-4:

Da så jeg en ny himmel og en ny jord; thi den første Himmel og den første Jord gik bort, og der er ikke længere noget Hav. Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, komme ned fra himlen fra Gud, gjort klar som en brud, der er udsmykket for sin mand. Og jeg hørte en høj røst fra tronen, der sagde: "Se, Guds tabernakel er blandt mennesker, og han vil bo iblandt dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være iblandt dem. og han vil tørre enhver tåre af deres øjne; og der vil ikke længere være nogen død; der vil ikke længere være nogen sorg, eller gråd eller smerte; de første ting er gået bort."

Ordet "nyt" i vers et ovenfor kunne være blevet oversat til "frisk" eller endda "fornyet". Ligeledes kunne ordet "himmel" oversættes til "højde" eller "himmel". Ordet "jord" kunne være blevet oversat til "område". Pointen er, at dette ikke siger, at der vil være en ny planet eller himmel, men at der vil være frisk, ny jord og himmel. Forbandelsen og al forurening vil blive fjernet fra jorden og luften.

Herren spurgte mig i en profetisk oplevelse, om jeg troede, at han var nødt til at vende tilbage, for at intet kød skulle overleve på grund af vores våben. Når vores alvidende Gud stiller os et spørgsmål, er det ikke fordi, han søger information. Han udfordrede åbenbart mit syn. Jeg svarede "ja" på hans spørgsmål, og han spurgte mig om endnu et: "Tænkte du på, at det kunne være på grund af den måde, jorden bliver ødelagt?" Det var slutningen på samtalen.

Et par år senere blev jeg i en drøm vist Herrens vrede på grund af plastikforureningen. Herren elskede så meget "verden," at han sendte sin søn til vores forløsning og frelse. Verden er også blevet forløst, og den vil også blive frelst. Han elsker denne jord, og som han advarede i Åb.11:18, ville han " ødelægge dem, der ødelægger jorden." Som vi bliver fortalt i Salme 24:1 og i 1 Korintherbrev 10:26, "Jorden er Herrens, og alt, hvad der er i det." Af denne grund bør vi på alle måder bestræbe os på at behandle det med den største omhu og respekt og formidle advarslen om, at de, der ødelægger den, vil blive ødelagt.

I denne uges tekst ser vi det nye Jerusalem komme ned til jorden som bruden. Det Nye Jerusalem er Kristi brud, Guds himmelske by, der vil herske over jorden åndeligt, ligesom det fysiske Jerusalem vil herske over nationerne fra det fysiske rige. Dette nye Jerusalem kaldes også "Jerusalem i himlen;" og "vor moder" i Galaterne 4:26. Hun er mor til dem, der er født ovenfra.

Herren lovede Abraham, at hans afkom ville være som himlens stjerner og sandet på kysten. Dette taler om den himmelske og den jordiske sæd. I hans regeringstid vil det himmelske Jerusalem blive forbundet med det naturlige, fysiske Jerusalem som broen mellem det himmelske rige og det jordiske. Vi er en "ny skabning" i Kristus, og det er den bro, vi er kaldet til at være en del af – og hjemme i – i begge riger. I den kommende tidsalder vil disse to riger blive forenet.

Som vi ser i resten af denne tekst, vil jorden blive genoprettet til det paradis, den oprindeligt var, ligesom profeterne forudsagde. Alle følgerne af syndefaldet, selv døden og al smerte og sorg, vil blive fjernet fra jorden. Vi kan ikke forstå, hvor vidunderligt dette vil være, men det bedste af det hele er, at Gud vil bo på jorden blandt mennesker. Han skabte os til sin fornøjelse, og han vil få stor glæde af menneskeheden og jorden, som han skabte.

Så lad os beslutte at være en del af at bygge denne bro mellem himmel og jord ved at tilbede vores Gud, som er Ånd, i Ånd og sandhed. Lad os også beslutte at ære ham ved at ære den store gave, som han gav os med denne jord. Lad os beslutte at opfylde den første befaling, han gav mennesket – at passe denne have, da det er Kongens egen have, som han har betroet os.

Ugens Ord 42
OP