Til Oversigt 2018
Afvigelse I Tankegang Og Synspunkt – Åbenbaringens Bog 28
Rick Joyner

Meget af det, jeg har brugt i denne undersøgelse, har været fra et historisk syn på Johannes Åbenbaring, som var almindeligt og næsten universelt i den protestantiske kirke før adventsbevægelsen i 1844. Det var under den bevægelse, hvor meget af den nye evangeliske kirke omfavnede en mere fremtidig forståelse af Johannes Åbenbaring. Som nævnt har jeg studeret de fleste af Johannes Åbenbarings perspektiver og har fundet nogle fordele ved de fleste af dem. Nogle af hullerne og modsætningerne i det fremtidige perspektiv ville dog blive løst med en forståelse af det historiske syn.

Selvfølgelig har nogle, der holder fast i et ekstremt historisk synspunkt, normalt også nogle huller og modsætninger, og disse ville være veltjente til at studere nogle af de fremtidige synspunkter. Ifølge 1 Kor. 13 "ser vi alle delvist" og "kender delvist". For at få et komplet billede skal vi være åbne over for andre, der har brikker, som vi ikke har.

Et interessant perspektiv i Johannes Åbenbaring er, at historien er en stadig stigende og strammere spiral, der kulminerer ved toppen af tidsalderen. For eksempel har der været mange antikrist typer i historien, men efterhånden som historien udviklede sig, ville hver ny være mere som den endelige, der ville dukke op i slutningen af tidsalderen. Napoleon kan have været mere som den ultimative version end de tidligere antikrist-typer, men Hitler var endnu mere en antikrist-type end Napoleon.

Til dem af jer, der er seriøse studerende i Johannes Åbenbaring og bibelske profetier, vil jeg gerne anbefale The Islamic Antichrist af Joel Richardson. Denne bog er et fremtidig syn, men jeg synes, den har en stor fordel. Det er en velfortjent New York Times Bestseller, og parallellerne mellem den islamiske Mahdi og den kristne Antikrist er bemærkelsesværdige. Denne bog er også en af de bedste studier af islam, der er proklameret af Koranen, som skal forstås for at forstå, hvad der sker i verden i dag.

Der er stadig meget plads til åbenhed og ydmyghed i ethvert perspektiv af Daniels Bøger og Johannes Åbenbaring, og jeg har en personlig mistillid til enhver, der er alt for selvsikker med hensyn til deres perspektiv. Det betyder ikke, at vi ikke kan have tillid til de dele, vi ser, men når man er tilbøjelig til at nedgøre eller angribe andre, der har en anden opfattelse, er det normalt et tegn på svaghed i deres position. Vi skal søge sandhed, som vi kan have tillid til, men at forstå, at vi "delvis ved", kræver også, at vi forbliver åbne og lærevillige. Til dato er de, der bliver selvsikre i deres perspektiv af bibelske profetier, i størst fare for at blive ligesom farisæerne i det første århundrede og modsætte sig Herrens formål, de hævder at tjene.

Igen, den vigtigste egenskab for dem, der ville kende tiden, er at kende Jesus Kristus, formålet med åbenbaringen og formålet med alle ting, der blev skabt. Johannes Åbenbaring blev givet som en "Jesu Kristi åbenbaring" (se Åb. 1:1), ikke en åbenbaring af antikrist eller af begivenheder, der udfolder sig. Af denne grund bør vi vie vores opmærksomhed til at forstå, hvad Kristus gør i stedet for, hvad der kan udfolde sig med hensyn til antikrist. Vi kan kende alle mysterier, men hvis vi ikke lever i Guds vilje, så bliver vi bedraget på en meget mere dybtgående og destruktiv måde.

Kulminationen af Johannes Åbenbaring, vi er ved at studere, har stadig mange ting at belyse om det onde, der endnu vil udfolde sig. Men endnu vigtigere, det handler om Guds herlighed, der er ved at blive åbenbaret gennem Jesus Kristus og hans tilhængere. Det vil være "Herrens store og frygtelige dag". Det vil være fantastisk for dem, der bliver i ham, og forfærdeligt for dem, der ikke er det.

Dette er et af de ultimative formål med hele historien om mennesket – der er to veje, to valg, og de kommer begge til en konklusion til sidst. For dem, der er her for at se det, vil dette være det ultimative privilegium og ære. Når "mørke dækker jorden, og dybt mørke menneskerne" vil det også være tidspunktet, hvor Herrens herlighed opstår og viser sig over hans folk (se Esajas 60:1-3).

Ugens Ord 29
OP