Til Oversigt 2018
Nyt Lederskab Kommer – Åbenbaringens Bog 25
Rick Joyner

Hvis vi leder efter nye vinsække, bør vi også forvente ny vin – et nyt budskab. Hvis dette er den sidste høst, som er slutningen af tidsalderen, så ved vi, at dette budskab vil være "rigets evangelium." Vi kan forvente, at dette begynder at formørke hovedfokuset siden reformationen, som er frelsens evangelium.

Evangeliet om personlig frelse vil være en afgørende del af vores budskab, men evangeliet om riget handler om langt mere end personlig frelse – det handler om den kommende frelse for hele verden og alt, hvad der er i den. Gud elskede verden så meget , at han sendte hans søn. Han elsker måske mennesker mere end spurve, men han elsker også spurvene. Gud elsker hele verden, som han skabte, og vil genoprette den til det paradis, den blev skabt til at være, som vi ser i Esajas 11 og andre profetier.

Som vi ser med den sidste trompet i Johs. Åbenbaring, er det sidste budskab, der går frem, "vor Gud regerer," eller riget. Vi kan forvente, at dette bliver et stort nyt fremstød. Selvom der i øjeblikket er en række budskaber, der hævder at være rigets evangelium, er det, vi kan forvente, endnu ikke blevet forkyndt. Dette er ikke for at sige, at de budskaber, der hævder at være rigets budskab, ikke har aspekter af det, men vi alle "ser delvist og kender delvist."

Kirken i det første århundrede prædikede "Kristus og opstandelsen fra de døde.“ Rigets evangelium handler først om kongen og derefter hans kommende regeringstid. Der har aldrig været en mere revolutionær kraft end evangeliet prædikede i sin reneste form, som den tidlige kirke viste. Da budskabet til sidst vender tilbage til evangeliets reneste form, med det tilføjede element af det forestående rige, kan vi forvente, at kristendommen bliver den mest revolutionære kraft igen, med en endnu større virkning end det første århundrede var vidne til.

Når Herrens lovede nærvær åbenbares i hans tempel, forsikrer profetierne os om, at bjergene (regeringerne) vil skælve og endda "smelte," som vi ser i Salme 97. Budskabet, der bereder vejen for Herren, bringer bjergene og højene ned og hæver dale og lave steder. Dette taler om radikal forandring, der kommer til jorden, mens dette evangelium udbredes. I de sidste kapitler af Johs. Åbenbaring får vi et perspektiv på, hvordan det vil se ud.

Vi kan forvente, at det kommende evangelium om riget vil have en anden vigtig faktor: fremkomsten af et nyt og ophøjet lederskab, der demonstrerer rigets kraft. Som apostlen Paulus erklærede i 1 Kor. 4:20: "For Guds rige består ikke af ord, men i kraft." Så vi kan være sikre på, at når evangeliet om riget kommer, vil det ikke kun være i ord, men også i en demonstration af dets kraftt.

For mange profetiske mennesker var Billy Grahams bortgang en vigtig markør for, at den endelige høst endelig er over os. Dette er ikke kun på grund af hans store tjeneste, men der var profetier, der forudsagde, at når han passerede, ville det være et tegn til at markere begyndelsen på den sidste høst. På grund af dette havde mange bedt om, at Billy Graham blev holdt i live, så kirken kunne gøre sig klar til det, der er ved at komme.

Billy Graham blev ved sin begravelse beskrevet som en type Moses. Moses satte Guds folk fri og førte dem over en stor ørken til kanten af deres forjættede land. På samme måde satte Billy Graham millioner af mennesker fri fra deres trældom fra synd. Hans tid førte ikke kirken til vores forjættede land, men den var med til at føre os til slutningen af den lange ørkenvandring. Derfor vil den type ledelse, vi bør lede efter, findes i Joshua. Selvom det måske ikke ser ud til, at en sådan ny generation af ledere er til stede endnu, er de her, og vi bør forvente, at de snart dukker op. Dette vil blive uddybet i de kommende uger.

Ugens Ord 26
OP