Til Oversigt 2018
Kom Ud Af Hende, Mit Folk – Åbenbaringens Bog 21
Rick Joyner

Resten af dette studium af Johannes Åbenbaring vil blive afsluttet hurtigt. Således kan vi bruge lidt mere tid på at grave i den del, der lige er begyndt at udfolde sig. En stor del af profetien bruges på ødelæggelsen af "den store skøge" - Hemmelighedens Babylon. Det er indlysende, at vi virkelig skal forstå dette, især når det er passende for Guds folk at "komme ud af hende" og tegnene på dette.

I 1960'erne og 70'erne, med fremkomsten af bevægelser som Det Nye Testamentes mønsterkirke, apostoliske og hjemmekirke, begyndte en række lærere at forkynde "kom ud af hendes mit folk"-budskab. Dette budskab refererede ikke kun til den romersk-katolske kirke, men alle institutionelle og konfessionelle kirker. Selvfølgelig var hensigten, at disse troende skulle komme ind i disse nye bevægelser. Disse nye bevægelser havde en tid meget liv i sig, og mange har det stadig, men de manglede håbet om, at de var Guds nye vinsæk til at holde på den nye vin. Hvorfor?

Herren vil velsigne mange ting, han ikke vil bo i. Gud vil velsigne næsten enhver bevægelse eller noget, vi forsøger at gøre for ham, men det betyder ikke, at han vil bo i dem. Vi må skelne mellem, hvad han vil velsigne, og hvad han vil bo i. Vi må spørge, om vi virkelig er ved at bygge hans tempel – hans bolig – eller blot franchises''' ['''eneretten til at sælge eller levere et bestemt produkt eller en bestemt tjenesteydelse].

Vores bedste nye ting kan være som kong David, der forsøger at bringe arken til Jerusalem på en ny oksevogn. Det ser måske godt ud for en tid, men det ender ofte som en tragedie. Efter at mange af bevægelserne i 1960'erne gennem 1990'erne ikke var i stand til at bringe Guds herlighed ind, besluttede mange ledere at studere Guds veje mere grundigt. Det er sådan, at når vi prøver at bære hans ark igen, vil vi gøre det på hans måde.

Kong David havde et ædelt ønske om at bringe Guds herlighed til Jerusalem, men han havde begrænset forståelse for Herrens hellighed til at tro, at hans herlighed kunne bæres på en oksevogn, endda en ny. Okser repræsenterer naturlig styrke, og den nye vogn repræsenterer den måde, vi ofte tror, vores nye åbenbaring eller vores nye måde at gøre tingene på, vil bringe hans herlighed ind – men den er i virkeligheden mere baseret på menneskelig indsats. David lærte på den hårde måde, hvor omhyggeligt vi skal behandle arken med Guds nærvær. Har vit?

De fleste af de bevægelser, jeg har kendt, havde nogle fordele og opnåede nogle gode ting. Selv de, der ikke endte godt, lærte os i det mindste mange ting, som uden tvivl vil vise sig nyttige. Folkene i disse bevægelser bragte også en masse god frugt til tiden. Det er en ædel ting at have troen som en udlænding, der er villig til at forlade alt og vandre nye steder på jagt efter Guds by. Men den by, vi søger, er en, som Gud bygger, ikke mennesker. Så hvad vil identificere, hvad han gør i modsætning til netop det, som mennesker, selv velmenende mennesker, bygger?

Den første ting er timing. Åbenbaringens Bogen siger, at Babylon vil blive ødelagt, og dette vil blive efterfulgt af "... en anden engel (budbringer) kommer ned fra himlen med stor myndighed, og jorden blev oplyst af hans herlighed. Og han råbte med stærk røst og sagde: "Faldet, falden er Babylon den store!" (Åb. 18:1-2) Hvis indledningen er korrekt, at "Babylon den Store" er den eller de institutionelle kirker bygget af mennesker og ikke Gud – som blev en skøge ved at gifte sig med denne tids kræfter i stedet for at vente på Kristus – den er endnu ikke blevet ødelagt, og denne engel har heller ikke vist sig. Hvis dette er tilfældet, er det stadig ikke på tide at fortælle Guds folk om at "gå ud af hende." Så hvad betyder det for os nu?

For det første har der været en massiv høst i gang i den romersk-katolske kirke, og stort set alle kirkesamfund, i omkring halvtreds år. Millioner er blevet født på ny og døbt i Helligånden i disse kirker. Selvom dette store træk ser ud til at være i aftagende stadier, ser det ud til, at indtil denne store budbringer ser ud til at oplyse jorden med sin herlighed, er det ikke tid til at kalde folk ud af disse kirker. I næste uge vil vi se på den anden vigtige faktor, der vil gøre tidspunktet for disse ting klart.

Ugens Ord 22
OP